درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق

مهندسان برق با توجه به هوش و ذکاوت خود می‌توانند درآمدی بیش از ۶ میلیون تومان در ماه داشته باشند.

درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق

به گزارش خبرنگار، با توجه به اینکه رشته ریاضی گستردگی زیادی دارد در سه سطح  مهاجرت پذیری، اشتغال و استخدام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماهیت رشته ریاضی بیشتر به سمت مهاجرت است و چون صنعت در این چند سال اخیر رو به رشد بوده، جذب مهندس در آن بیشتر است.

مهندسی برق چند گرایش دارد و با توجه به هر گرایش، درآمد در آن متفاوت است.

متاسفانه استخدام در ایران  چند سالی است که ضعیف شده و افرادی که به سمت رشته‌های مهندسی می‌روند باید به فکر خوداشتغالی باشند تا به کمک آن در این حوزه موفق شوند؛ ماهیت مهندسی در ایران این است که خود فرد، کار را پیش ببرد و تجارتی  راه بی‌اندازد.


مهندسی برق رشته‌ای است که کوچکترین پتانسیل را دارد؛ برخی از گرایش‌های آن استخدامی و برخی خود اشتغالی است. این رشته با توجه به گرایش‌های تحصیلی خود می‌توانند در نیروگاه‌ها، انواع کارخانجات (سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و...)، سازمان‌های حوزه مخابراتی، صنایع نظامی و دفاعی و ... در بخش دولتی یا خصوصی مشغول به کار شود.

گرایش الکترونیک، چون ابعاد کار کوچکی دارد، ماهیت استخدامی آن بیشتر است اما در برخی از گرایش‌ها فرد می‌تواند خود اشتغالی داشته باشد، برای مثال درکارهای خوداشتغالی می‌توان تولید لامپ "وای فای" را نام برد که در آن می‌تواند لامپ خانه را طوری طراحی کرد که قابلیت وای فای داشته باشد.

درآمدی بیش از ۶ میلیون تومان در انتظار مهندسان برق

رشته‌های مهندسی با توجه به آنکه فرد لیسانس می‌گیرد استخدام قدرتمندی ندارد اما اگر فردی در این رشته استخدام شود، درآمدی حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان خواهد داشت و در نهایت اگر خیلی در این کار فعالیت کند، سقف درآمدش تا ۴ الی ۵ میلیون تومان افزایش خواهد داشت اما اگر بتواند، خود اشتغالی داشته باشد درآمد آن به بیش از ۶ میلیون تومان خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها