شربتی برای جلوگیری از بروز آب‌مروارید/ کبد و کلیه‌های خود را با شربت شلیل پاکسازی کنید

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شلیل تاثیر شگفت‌انگیزی بر تقویت بینایی دارد و از بروز بیماری‌های چشمی پیشگیری می‌کند.

شربتی برای جلوگیری از بروز آب‌مروارید/ کبد و کلیه‌های خود را با شربت شلیل پاکسازی کنید

به گزارش خبرنگار، شلیل یکی از میوه‌هایس خوش طعم و مفید است که تاثیر زیادی بر حفظ سلامتی دارد. تحقیقاتی انجام شده نشان داده است که شلیل و میوه‌های مشابه آن، حاوی ترکیبات فعالی همچون آنتوسیانین، کاتچین و اسید کلروژنیک هستند که می‌توانند با چاقی و بیماری‌هایی مثل دیابت و اختلالات قلبی -عروقی مبارزه کند؛ شلیل شامل ماده‌ای به نمام لوتئین، است که سلامت چشم را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌هایی چشمی را کاهش می‌دهد.

وجود فیبر غذایی و طبیعت قلیایی شلیل باعث شده است این میوه برای بهبود هضم و سلامت کلی بدن فواید بسیاری داشته باشد؛ توجه داشته باشید که  هسته یا دانه‌های شلیل حاوی مقادیر اندکی از سیانوژن است؛ اگرچه موضوعی نادر است اما بلع غیر عمدی و ناآگاهانه مقادیر زیادی از هسته شلیل می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت با سیانید شود.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  اظهار کرد: بدون شک یکی از شربت‌های مفید برای فصل تابستان، شربت شلیل است. این شربت حاوی ویتامین‌های A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B6، ویتامین E، C، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، قند، پروتئین، فیبر و غیره است.

او ادامه داد: وجود فیبر فراوان در این شربت  موجب هضم بهتر غذا، رفع یبوست می‌شود و تقویت روده‌ها می‌شود.

عظمایی گفت: این شربت حس نشاط و آرامش در بدن را افزایش می‌دهد و با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، بدن را در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها مقاوم می‌کند، جالب است بدانید که شلیل تاثیر شگفت‌انگیزی بر  تقویت بینایی دارد و از بروز بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت شلیل را می‌توان جزو شربت‌های رژیمی در نظر گرفت، چرا که استفاده مناسب از آن  باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؛ همچنین شلیل می‌تواند برای افراد کم خون، مفید باشد. این شربت یک نوشیدنی مناسب برای افرادی با طبع صفراوی و مزاج گرم و خشک به شمار می‌رود و می‌‌تواند بدن آن‌ها را متغادل‌تر کند.

او بیان کرد: شربت شلیل یکی از شربت های تابستانی مفید است که برای تقویت سیستم قلبی و عروقی، کاهش استرس و اضطراب، کنترل عطش و غیره مفید است؛ نوشیدن این شربت برای ریه‌ وکسانی که از اختلالاتی مثل  برونشیت و سرفه رنج می‌برند، بسیار مفید است.

شربتی برای جلوگیری از بروز آب‌مروارید/ کبد و کلیه‌های خود را با شربت شلیل پاکسازی کنید

عظمایی با اشاره به تاثیر این نوشیدنی بر جوان‌سازی پوست و مو گفت: بتاکاراتون، ویتامین C، روتئین و حاوی مواد مغذی بسیار فراوان موجود در شلیل؛ تاثیر آن بر سلامتی بدن و سلامتی پوست را تضمین می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به فواید این شربت برای زنانی که در دوران یائسگی هستند، بیان کرد: استفاده از شربت شلیل موجب پاکسازی کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری می‌شود؛ همچنین افرادی که از ناراحتی‌های مفصلی مانند آرتریت رنج می‌برند ،می‌توانند از این شربت برای کنترل بیماری بهره ببرند.

او درباره روش تهیه این شربت تشریح کرد: برای تهیه شربت شلیل به  یک کیلو شلیل رسیده و درشت  و یک لیوان سکنجبین احتیاج دارید. کافیست شلیل‌ها را بعد از شستن داخل میکسر بریزید و بعد آن که یک‌دست شد  سکنجبین را به آن اضافه کنید؛ با مصرف روزانه یک تا دو لیوان از این شربت  می‌توانید از خواص آن بهره ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها