شوینده‌هاى طبیعى جادویى براى برق انداختن لوازم خانگى + طرز تهیه

برخی تمیزکننده‌ها حاوی مواد خطرناک سرطان‌زا و سموم عصبی هستند که عوارض ناگوارى براى سلامت افراد دارند.

برخی تمیزکننده‌ها حاوی مواد خطرناک سرطان‌زا و تخریب کننده‌ غدد درون‌ریز و نوروتوکسین‌ها یا سموم عصبی هستند، برخی نیز حاوی مواد حساسیت‌زا هستند، شما می‌توانید برای تمیز کردن سطوح منزل خود از تمیزکننده‌های طبیعی استفاده کنید.

لازم به خرید این همه مواد شیمیایی تجاری نیست، برای خانه تکانی لازم نیست حتما با مواد شیمیایی کار کنید، مطمئنا، بسیاری از این محصولات با نام تجاری بزرگ بوی خوبی دارند و در بطری‌های جذاب بسته‌بندی شده‌اند. اما ما واقعا بعد از آن به چه کار می‌آیند؟ آیا از آنها در دکوراسیون استفاده می‌کنید؟ بسیاری از محصولات تمیز کننده‌ای که شما در فروشگاه‌ها می‌بینید، به آسانی در خانه قابل تهیه هستند. بهترین قسمت این است که تهیه آنها در اکثر موارد نیازمند مواد ارزان قیمت است.

در زیر فهرست چند تمیزکننده که می‌توانید خودتان در خانه تهیه کنید، شرح داده شده است.

تمیز کننده همه منظوره

وقتی یک محصول تمیزکننده با برچسب «قدرت صنعتی» را مشاهده می‌کنیم، فکر می‌کنیم این محصول برای ما ساخته شده است. اما این تصور اشتباه است. بسیاری از این محصولات حاوی مواد خطرناک سرطان‌زا و تخریب کننده غدد درون‌ریز و نوروتوکسین‌ها یا سموم عصبی هستند.

شما می‌توانید تمام جرم‌ها و میکروب‌ها را با سرکه از بین ببرید، کافی است سرکه و آب را به نسبت 1 به 9 (1واحد سرکه در مقابل 9واحد آب) ترکیب کنید. این ترکیب را در اسپری ریخته و تمیزکاری را آغاز کنید. برای موارد خیلی کثیف، سرکه سفید را مستقیم بر روی سطح مورد نظر بریزید و سپس چند قطره پراکسید هیدروژن به آن اضافه کنید. توجه کنید که ابتدا این ترکیب را تنها روی یک نقطه‌ کوچک تست کنید تا مطمئن شوید که ترکیب سرکه و پراکسید هیدروژن رنگ سطح را تغییر نمی‌دهد.

برای گردگیری و خانه‌تکانی تمیز کننده طبیعی بسازید

تمیزکننده کاشی

برای ساختن تمیز کننده کاشی خانگی، نصف فنجان جوش شیرین را در یک کاسه قرار دهید و سپس آن را به آرامی به صابون مایع اضافه کنید. شما می‌توانید حدود پنج تا ده قطره اسانس به این ترکیب اضافه کنید اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و به کاشی‌ها بکشید تا تمیز شوند.

شما همچنین می‌توانید لیمو نصف کرده و از آن به عنوان یک اسکراب یا تمیز کننده سطوح استفاده کنید.

تمیزکننده مایکروفر و فر

دو فنجان آب گرم، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چای خوری بوره را با هم مخلوط کنید مخلوط را به روی سطح اسپری کنید و 20 دقیقه بگذارید بماند سپس آن را با یک پارچه تمیز، پاک کنید. قبل از استفاده بهتر است سطح را با یک تکه روزنامه کمی تمیز کنید تا از مواد اضافی پاک شود.

تمیزکننده پنجره

یک قاشق سوپ خوری سرکه را با ½ قاشق چای خوری صابون مایع طبیعی و دو فنجان آب ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید تا زمانی که مواد کاملا ترکیب شوند، بطری را تکان دهید ترکیب را بر روی شیشه اسپری و با پارچه یا روزنامه پاک کنید.

گردگیری با اسانس لیمو

گرد و غبار خانگی مملو از سموم مضر مانند مواد حساسیت‌زا است، ما باید خانه‌هایمان را تا آنجایی که ممکن است تمیز نگه داریم با این وجود، برخی از تمیزکننده‌ها حاوی مواد آلوده و مواد شیمیایی و مخرب هورمون است بهتر است ماده گردگیر را خودتان بسازید برای این کار کافی است 10 قطره روغن لیموی خالص، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و چند قطره روغن زیتون را بر روی یک پارچه پنبه بریزید و لوازم منزل را با آن گردگیری کنید.

برای گردگیری و خانه‌تکانی تمیز کننده طبیعی بسازید

خوشبو کننده هوا

یک قوری آب را به جوش آورید، سپس چند تکه پرتقال، دو چوب دارچین و چند میخک را به اضافه کنید، اجازه دهید این ترکیب برای مدتی بجوشد. بوی این خوشبو کننده فوق‌العاده است.

پاک کننده چندمنظوره سطوح

این ترکیب کمی بیشتر از تمیز کننده همه منظوره است، برای ساخت این ترکیب، دو قاشق چای خوری بوره را با یک قاشق چای خوری سدیم کربنات در دو فنجان آب حل کنید، مخلوط را الک کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید.،چهار قاشق غذاخوری سرکه، ½ قاشق چای خوری صابون مایع و چند قطره اسانس به آن اضافه کنید، بطری را تا زمان ترکیب مواد تکان دهید.

همانطور که می‌بینید، تهیه این محصولات تمیز کننده بسیار آسان و ارزان است و آنها حاوی هیچ مواد مضری نیستند، حالا شما می‌توانید خانه خود را تمیز نگه دارید، بدون آن که بر سر سلامت خود ریسک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها