بهترین راه میکروب زدایی سبزیجات و میوه

رئیس دفتر محیط وزارت بهداشت گفت: سالم سازی مواد غذایی خام به خصوص میوه و سبزیجات را در سفر‌های خود، رعایت کنید.

بهترین راه میکروب زدایی سبزیجات و میوه
رضا غلامی، رئیس دفتر سلامت بهداشت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما ، اظهار کرد: مصرف کنندگان میوه و سبزیجات باید قبل از خوردن، آن را با محلول‌های ضد عفونی کننده شستشو دهند که به طور کامل میکروب‌ها از بین برود.

غلامی ادامه داد: شستشوی میوه و سبزیجات با استفاده از مایع ظرفشویی باعث لیز شدن مواد میوه و سبزی می‌شود و در نتیجه انگل‌های موجود بر روی سطح پوست آن‌ها به اصطلاح سر خورده و از بین می‌روند، اما در این روش، میکروب‌های میوه و سبزیجات، درون مواد غذایی باقی می‌ماند.

رئیس دفتر سلامت بهداشت محیط وزارت بهداشت، افزود: گند زدایی میوه و سبزیجات، ۴ مرحله است که اولین مرحله، شستشو با آب ساده است و پس از آن باید مراحل انگل زدایی، گند زدایی و شستشوی دوباره با آب ساده انجام شود.

او گفت: بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و آب میوه فروشی‌ها و همچنین رستوران‌های بین راهی به طور جدی بازرسی می‌کنند و این اقدام در ساعات تعطیلی ادارات شدت می‌یابد.
غلامی تاکید کرد: به مسافران توصیه می‌شود، سالم سازی مواد غذایی خام به خصوص میوه و سبزیجات را در سفر‌های خود به طور جدی رعایت کنند که به بیماری‌های غیر واگیر و عارضه‌های گوارشی مبتلا نشوند.
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها