آموزش تکنیک های مدیتیشن برای افراد مبتدی

یک روش ساده برای درمان استرس استفاده از تکنیک های مدیتیشن می باشد این روش به کاهش استرس، اضطراب و سردرد کمک می کند.

آموزش تکنیک های مدیتیشن برای افراد مبتدی

آشنایی با تکنیک های مدیتیشن

مدیتیشن دارای روش هایی می باشد که در ادامه با این تکنیک ها آشنا خواهید شد:

نشستن به مدت دو دقیقه

شاید به نظر خنده دار باشد اما فقط کافی است هر روز دو دقیقه به مدت یک هفته در جایی بنشینید سپس در هفته بعد دو دقیقه دیگر به زمان گفته شده اضافه کنید سپس چهار دقیقه در روز را به مدت یک هفته  مدیتیشن انجام دهید که در واقع هر هفته با اضافه کردن زمان می توانید این تکنیک را انجام دهید و در ماه دوم روزی ده دقیقه مدیتیشن کنید.

شروع روز با مدیتیشن

از دیگر تکنیک های مدیتیشن این است که روزتان را با مدیتیشن آغاز کنید به منظور فراموش نکردن یادداشتی بنویسید که در جلوی چشمتان باشد و زمانی که بیدار شدید آن را ببینید و یا اینکه ساعت زنگ تنظیم کنید.

به احساس تان توجه کنید

در ابتدای شروع مدیتیشن به احساس تان توجه کنید اینکه چه احساسی دارید و بدنتان چه حسی دارد خلاصه هر احساسی که با خود به جلسه آورده اید را بپذیرید.

تکنیک های مدیتیشن

نفس هایتان را بشمارید

زمانی که در جای آرام گرفته اید بر روی مسیر عبور هوا که از بینی آغاز و راه خود را به سمت ریه ها ادامه می دهد متمرکز کنید بنابراین اولین نفس را که فرو می برید از یک بشمارید و زمانی که نفس تان را بیرون دادید عدد دو را بشمارید و تا عدد ده این کار را انجام دهید سپس مجددا از یک شروع کنید.

آموزش روش های مدیتیشن

برگشت به مسیر موقع انحراف ذهن

بی شک در زمان انجام تکنیک های مدیتیشن ممکن است حواستان منحرف شود بنابراین لبخند بزنید و به شمارش نفس کشیدن تان برگردید و به خاطر داشته باشید که این فقط یک تمرین است و دلیلی ندارند که از همان روز اول عالی باشید.

نگاهی دوستانه به احساسات و تفکرتان داشته باشید

اگر در حین انجام مدیتیشن افکار و احساساتی به ذهن تان آمد نگاهی دوستانه به آن داشته باشید و به چشم دشمن به احساست و افکارتان نگاه نکنید زیرا بخشی از وجود شما می باشد.

با خودتان مهربان باشید

زمانی که شروع به شناختن خود می کنید نگراش انتقاد گرا را کنار بگذارید و با نگرشی دوستانه این کار را انجام دهید بنابراین لبخند به لب داشته باشید و به خود عشق بورزید.

روش های انجام مدیتیشن

ذهنتان را همراهی کنید

همانطور که در پیش تر گفتیم باید زمانی که فکر یا احساسی به ذهنتان آمد به شمارش ذهنتان تمرکز کنید اما بعد از زمان یک هفته که به تمرکز بر تنفس تان تمرین کردید می تواند با افکاری که در زمان مدیتیشن ظاهر می شوند نیز آغاز کنید.

توجه به نور، صدا و انرژی

بعد از اینکه به مدت یک هفته بر روی تنفس تان تمرکز کردید می توانید بر روی نور های مختلف که در پیرامون تان قرار دارد تمرکز کنید بنابراین چشم خود را به یک نقطه بدوزید و به نور آن توجه کنید سپس روز بعد بر روی صدای اطرافیان تمرکز کنید و روز بعد می توانید علاوه بر نور و صدا به انرژی که وجود شما را فرا می گیرد تمرکز کنید.

روش های مدیتیشن

متعهد به تکنیک های مدیتیشن

از دیگر تکنیک های مدیتیشن متعهد بودن به انجام آن می باشد و به مدت یک ماه در ذهنتان به انجام این کار متعهد باشید.

لبخند پس از مدیتیشن

بعد از اینکه مدیتشن دو دقیقه ای تان را انجام دادید لبخند بزنید و شکر گزار باشید که توانسته اید چند دقیقه ای برای خودتان وقت بگذارید و زمانی را برای شناخت خود و دوست شدن با خود صرف کرده اید.

فایده های مدیتیشن

  • درمان انواع اختلالات اضطرابی
  • وسواس فکری
  • کاهش علائم افسردگی
  • کاهش ضربان قلب
  • کاهش فشار خون و بهبود گردش خون
  • کاهش سرعت تنفس
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش سطح کورتیزول خون

روش های انجام مدیتیشن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها