طرز تهیه اسموتی شکلاتی با طعم ویژه در منزل

طرز تهیه اسموتی شکلاتی بسیار ساده می باشد این نوشیدنی یکی از انواع نوشیدنی سرد و پرطرفدار می باشد که می توانید در مهمانی ها و دورهمی ها آن را تهیه و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه اسموتی شکلاتی با طعم ویژه در منزل

اسموتی یک نوشیدنی مخلوط می باشد که از میوه های تازه تهیه می شود، اسموتی شکلاتی یکی از انواع نوشیدنی های سرد و مغذی می باشد که می توانید برای صبحانه و ناهار و همچنین برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید این نوشیدنی به دلیل خوشمزه بودن و همچنین خنک بودن طرفداران زیادی را در فصل گرما به خود جذب کرده است. در آموزش های گذشته با اسموتی هندوانه، اسموتی طالبی واسموتی توت فرنگی آشنا شدید. در ادامه مطلب طرز تهیه اسموتی شکلاتی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم جهت تهیه اسموتی شکلاتی

  • موز : یک عدد
  • شیر بادام سرد : یک و یک دوم پیمانه
  • پودر کاکائو : دو تا سه قاشق غذا خوری
  • کره بادام زمینی : دو قاشق غذا خوری
  • تکه های یخ : دو عدد
  • عسل یا خرما : اختیاری

طرز تهیه اسموتی شکلاتی

در طرز تهیه اسموتی شکلاتی ابتدا اجازه دهید موزها به مدت دو ساعت درون فریزر بمانند تا کاملا به صورت منجمد شوند.

در این مرحله از روش تهیه اسموتی شکلاتی، حالا موز یخ زده، کره بادام زمینی، دو تکه یخ، پودر کاکائو، جو پرک شده و شیر را داخل مخلوط کن قرار دهید و اجازه دهید به مدت چهار تا پنج دقیقه همه مواد با هم مخلوط شوند.

اضافه کردن عسل یا خرما اختیاری می باشد اما در صورت تمایل می توانید دو قاشق عسل یا خرما به آن اضافه کنید و یا به منظور شیرین تر شدن نوشیدنی می تواند یک قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید.

 نکته : میزان استفاده از کاکائو به ذائقه افراد بستگی دارد که متغیر می باشد.

طرز تهیه اسموتی شکلاتی

تزیین اسموتی شکلات

به منظور تزیین اسموتی شکلاتی می توانید از سس شکلات آماده که در بازار وجود دارد استفاده کنید بنابراین مقداری از سس شکلات را به جداره های جام و شیشه مورد نظر که برای سرو نوشیدنی انتخاب کرده اید بریزید و اجازه دهید سی دقیقه درون فریزر بماند همچنین می توانید سس شکلات آماده را با مقداری کمی شکلات آب شده مخلوط کنید تا غلیظ تر شود، پس از ریختن نوشیدنی در ظرف تزیین شده با سس شکلات، به منظور تزیین این نوشیدنی می توانید از پودر کاکائو الک شده، کف خامه، دارچین، چیپس شکلات و یا تکه‌های موز استفاده کنید نوش جان.

دستور تهیه اسموتی شکلاتی

 امیدواریم توانسته باشیم طرز تهیه اسموتی شکلاتی را به خوبی به شما عزیزان آموزش داده باشیم، اسموتی شکلاتی به عنوان یک نوشیدنی سالم، پرانرژی و کامل محسوب می شود که می توانید آن را در مهمانی ها تهیه کنید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها