طرز تهیه کباب ازمیری + عکس

در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم، طرز تهیه کباب ازمیری یکی از غذا های خوشمزه ترکی را آموزش دهیم، بنابراین برای یادگیری آن می توانید تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

طرز تهیه کباب ازمیری + عکس

کباب ازمیری یک غذای ترکی لذیذ و بسیار خوش طعم است که در تهیه آن از موادی مثل گوشت چرخ کرده، سبزیجات ترخون و مرزه و ادویه های زردچوبه و آویشن استفاده می شود، بنابراین برای یادگیری طرز تهیه کباب ازمیری پیشنهاد می کنیم، خواندن این مطلب از آشپزی را از دست ندهید.

انواع کباب ترکی، کباب برگ، جوجه کباب، کباب صرب از جمله غذا های پر طرفدار و اشتها برانگیز می باشند که با روش خاصی پخته شده و می تواند به عنوان یک وعده غذای اصلی یا میان وعده سرو شود. در ادامه این مطلب می توانید با آموزش تهیه کباب ازمیری خوشمزه و لذیذ آشنا شوید

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم
  • برنج : یک پیمانه
  • ترخون و مرزه : هر کدام یک قاشق مرباخوری پر (خرد شده)
  • پیاز : یک عدد متوسط
  • نمک، زردچوبه و آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ازمیری

در ابتدا، برنج، کمی نمک و زردچوبه را به همراه مقداری آب درون قابلمه ای ریخته و بگذارید تا بپزد، سپس آن را آب کش کرده و بعد از خنک شدن به همراه گوشت و پیاز چرخ کنید. (در صورت نیاز می توانید، دو بار آن را چرخ کنید)

سپس، سبزی ها و نمک، زردچوبه و آویشن را اضافه کرده و مخلوط حاصل را خوب هم زده و ورز دهید.

در مرحله آخر از طرز تهیه کباب ازمیری، مقداری مواد را بردارید و با دست به آن فرم دهید (تقریبا شبیه سوسیس یا ناگت) و در داخل روغن تابه ای که بر روی حرارت ملایم قرار داده اید، سرخ کنید تا به طور کامل مغز پخت شود.

دستور تهیه کباب ازمیری

شما دوستان عزیز می توانید بعد از یادگیری، این غذای لذیذ را به آسانی در منزل آماده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید بعد از اینکه کباب ها سرخ شده و حالت گرفت، آنها را درون سیخ چوبی گذاشته و به پودر سوخاری آغشته کنید، سپس مجددا سرخ کرده و بعد از تزیین در مهمانی های خود از جمله برای جشن تولد استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها