طرز تهیه حلوای هویج خوش رنگ

حلوای هویج جزء دسرهای اصیل ایرانی است که به‌عنوان میان وعده نیز سرو می‌شود. همچنین پیشنهاد خوبی برای افطار در ماه رمضان است.

طرز تهیه حلوای هویج خوش رنگ

مواد لازم

هویج: 500 گرم

آرد نان باگت: یک پیمانه

شکر: 1/5 پیمانه

گلاب: 1/5 پیمانه

روغن مایع: 2/5 پیمانه

هل: یک قاشق مربا‌خوری

شیر: 2 پیمانه

طرز تهیه

حلوای هویج

مواد یاد شده برای 20 نفر مناسب است. هویچ‌ها را پوست گرفته، قطعه‌قطعه می‌کنیم و داخل قابلمه می‌ریزیم. شیر را داخل قابلمه ریخته، تا حدی که سطح روی هویج‌ها را بگیرد. قابلمه را روی حرارت می‌گذاریم تا هویج با شیر حدود 20 دقیقه بپزد. بعد از این‎که هویج‎ها نرم شدند و با شیر کاملاً پختند، آن‌ها را پوره می‌کنیم.

آرد الک شده را روی تابه با حرارت ملایم تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگش تغییر کند. پس از تفت دادن، دوباره آن را الک می‌کنیم تا آرد داخل حلوا گلوله نشود. مجدد آرد را با حرارت ملایم تفت می‌دهیم، روغن را اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم. در صورت تمایل می‌توان از کره استفاده کرد. برای حلوای هویج آرد را نباید خیلی تفت داد. چون آرد هر‌چه بیشتر تفت داده شود، رنگش تیره‌تر می‌شود و  رنگ حلوای هویج باید روشن باشد.

بعد از این‎که آرد با روغن تفت داده شد، پورۀ هویج را در ظرف دیگری روی حرارت می‌گذاریم و شکر را به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم تا شکر در هویج کاملاً حل شود. بعد از آن، گلاب و هل را در مخلوط تهیه شده می‌ریزیم. بعد از اضافه کردن گلاب و هل، شهد هویج را از روی حرارت برداشته، اجازه می‌دهیم کمی خنک شود. سپس آن را  داخل آرد تفت داده شده با روغن که داغ است، می‌ریزیم.

توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن شهد هویج، باید حلوا را سریع و مداوم هم بزنید تا به‌اصطلاح خودش را جمع کند. حلوا آماده است؛ آن را در ظرف دل‌خواه بریزید و تزیین کنید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها