استفاده تروریست‌ها ازتلگرام برای عضوگیری‌وجمع‌آوری پول

جوشوا فیشربیرچ، محقق حوزه شبکه‌های آنلاین می‌گوید: در حال حاضر 65 کانال افراطی در معرض دید عموم کاربران در تلگرام است و کانال‌ها طی یک ماه گذشته افزایش تعداد کاربران را تجربه کرده و هر کانال از صدها عضو جدید استقبال می‌کند.

استفاده تروریست‌ها ازتلگرام برای عضوگیری‌وجمع‌آوری پول

به طور متوسط ​​، هر کانال 256 عضو یا به عبارتی دقیق‌تر  43 درصد رشد ماهانه دارد.

اما شاید برای شما سوال باشد این رشد و کوچ ناگهانی در تلگرام چگونه رخ داده است. هم چیز از زمانی شروع شد که سایت افراطی موسوم به 8chan از کار افتاد و به عبارتی از دسترس کاربرانش خارج شد. این سایت مثل یک فضای تبلیغاتی یا بیلبورد آنلاین عمل می‌کرد و بستری از پلتفرم‌های آماده را در اختیار تندروها و تروریست‌ها، نژادپرستان و گروه‌های افراطی مثل داعش قرار می‌داد تا به راحتی اعلان‌ها و تبلیغات خود را در این فضا منتشر کرده و حتی زیرمجموعه بگیرند. اکنون در غیاب 8Chan، تلگرام به دلیل مقررات و ویژگی‌های محافظت شده چت‌های داخلی خود، محبوبیت ویژه‌ای بین برخی گروه‌های تروریستی پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده از زمانی که 8chan در ماه آگوست به حالت آفلاین رفته شاهد تشدید نشر محتوای خشونت آمیز است.

طبق گزارشی در سال 2017 ، تلگرام آگاهانه به داعش و سایر گروه‌های تروریستی و افراط گرا اجازه داد علی رغم افزایش شواهد و مدارک در زمینه نقش خود در حملات تروریستی متعدد، از بستر پیام رسانی استفاده کنند. این در حالی است که تلگرام متعهد شده است حساب‌های عمومی داعش را از بین ببرد. در وب سایت این شرکت آمده است: "در حالی که ما کانال‌های اصلی و کانال‌های حامی اقدامات تروریستی (مانند داعش) را مسدود می‌کنیم ، اما هیچ گروهی را از ابراز عقیده محروم نمی‌کنیم."

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها