علی نظری در گفتگو با مستقل آنلاین:

تکرار محاکمه مدیرمسئول پایتخت کهن در دادگاه مطبوعات

روز یکشنبه سوم شهریور در سالن ویژه مجتمع امام خمینی جلسه محاکمه مجدد فریبا عباسی، مدیر مسئول مجله پایتخت کهن، در حضور هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

تکرار محاکمه مدیرمسئول پایتخت کهن در دادگاه مطبوعات

سردبیر مجله پایتخت کهن در خصوص جزئیات این جلسه محاکمه اظهار داشت: سال گذشته خانم عباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق درج مطالبی در شعبه۶ دادگاه کیفری یک تهران محاکمه شد و هیئت منصفه این مدیر مسئول را بخاطر عدم رعایت بخشنامه شورای عالی امنیت ملی مبنی در انتشار عکس آقای کروبی در این مجله به اتفاق آرا مجرم شناخت و مستحق تخیف ندانست.

مورد دیگر اتهام مدیر مسئول پایتخت کهن، شبهه در اصل ولایت فقیه بود. فریبا عباسی در پاسخ به این اتهام به قاضی محترم شعبه ۹ کیفری یک تهران اظهار داشت: مجله پایتخت کهن به عنوان یک نشریه راهبردی سعی بر انتشار نظریات مختلف پیرامون اصول مختلف قانون اساسی داشته است. استراتژی این نشریه راهبردی و مبتنی بر استفاده از همه قرائت‌های مختلف فکری و سیاسی  بوده است.

مورد دیگر اتهام خانم عباسی تبلیغ اندیشه‌های آیت‌الله منتظری بود که مدیر مسئول پایتخت کهن به دادگاه اظهار داشت: ما در سال ۱۳۹۵ از شعبه۴ باز پرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در این مورد خاص منع تعقیب دریافت کرده‌ایم و ضرورتی به تکرار این محاکمه طبق قوانین آیین دادرسی نیست.

در جلسه  محاکمه مجدد خانم فریبا عباسی، وکیل وی، دکتر علی معصومی، طی دقایقی پشت تریبون دادگاه قرار گرفت و از موکل خویش دفاع مبسوط و قاطعی نمود.

دکتر معصومی با توجه به سوابق و خدمات مدیر مسئول پایتخت کهن و مشی هم‌گرایانه این نشریه درراستای وحدت ملی و تقویت انسجام جامعه ایرانی از ریاست دادگاه درخواست تبرئه موکل خویش را خواستار شد.

علی نظری در آخرین بخش از این مصاحبه گفت: شاکی خانم عباسی، سازمان اطلاعات سپاه است و نظر به اینکه دیوان عالی کشور رای صادره از  شعبه۶ دادگاه کیفری یک تهران را متناسب با اتهام مطبوعاتی مدیرمسئول پایخت کهن وارد ندانسته است، پرونده خانم عباسی به شعبه نهم کیفری یک ارجاع شد. قاضی محمدی کشکولی در حضور هیئت منصفه این  محاکمه مجدد را انجام داد.

نظری خاطرنشان کرد: بنده در جلسه دادگاه حضور داشتم و باتوجه به استماع دفاعیات خانم عباسی و وکیل مدافعش، خوش‌بین به تبرئه ایشان از سوی دادگاه محترم شعبه یک کیفری تهران هستم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها