جام حذفی شوخی‌بردار نیست

نویدکیا: فقط جدول است که نشان می‌دهد من چه کاره هستم

بچه‌های ما هم تمام تمرکزشان را گذاشتند تا بازی خوبی انجام دهند.

نویدکیا: فقط جدول است که نشان می‌دهد من چه کاره هستم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اعتقاد دارد فقط جدول رده‌بندی مسابقات است که نشان می‌دهد او چه کار است.

به گزارش مستقل آنلاین، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار با آلومینیوم در جام حذفی اظهار داشت: ابتدا وظیفه دارم یک تشکر ویژه از کادر فنی و باشگاه آلومینیوم داشته باشم، چون تمام تلاش‌شان را کردند تا امکانات خوبی داشته باشیم و به ما زمین تمرین دادند. امیدوارم اگر در اصفهان نیز چنین شرایطی برای آنها پیش آمد ما بتوانیم به آنها خدمت و جبران کنیم.

وی در مورد دیدار فردای تیمش مقابل آلومینیوم خاطر نشان کرد: واقعیت این است که این بازی در جام حذفی است و شوخی‌بردار نیست. هر تیمی شانسش را از دست بدهد، دیگر راه برگشتی نخواهد داشت. بعد از بازی قبلی در لیگ گفتم بازی خیلی جذابی نبود. ما چند موقعیت داشتیم، ولی نوع بازی خیلی خوب نبود. البته باید به بازیکنانم حق بدهم. در نیمه اول باد شدیدی بود. زمین هم با وجود اینکه صاف و خوب است، ولی زیرسازی سفتی دارد و توپ پله می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در هر صورت باید بهتر بازی می‌کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در کل بازی خیلی حساسی برای هر دو تیم است، چون می‌دانند اگر این بازی را از دست بدهند، یک جام را از دست خواهند داد. هر دو تیم تمام تلاش‌شان را خواهند کرد تا از این بازی سربلند بیرون بیایند. بچه‌های ما هم تمام تمرکزشان را گذاشتند تا بازی خوبی  انجام دهند.

نویدکیا در واکنش به این پرسش که با توجه به شرایط لیگ برتر آیا سپاهان بیشتر تمرکز خود را روی جام حذفی خواهد گذاشت، گفت: اگر بخواهم واقع‌بینانه حرف بزنم تیم‌هایی که خودشان را برای قهرمانی لیگ آماده کردند، دوست دارند جام حذفی را هم به دست بیاورند. تیم‌ها به همان نسبتی که شانس قهرمانی لیگ را دارند، به همان اندازه هم شانس قهرمانی جام حذفی را برای خود قائل هستند، ولی جام حذفی واقعاً جام خطرناکی است، چون اگر یک مساوی یا باخت بیاورید دیگر نمی‌توانید هفته بعد جبران کنید. بنابراین هر تیمی شانس یکسان دارد، چون در پایان بازی به وقت‌های اضافی و پنالتی کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی تیم‌ها از لیگ‌های پایین‌تر هم می‌آیند و شانس خود را امتحان می‌کنند و با استفاده از لایه‌های دفاعی خوب از شانس خود استفاده می‌کنند. باید به آنها هم حق داد. به همین خاطر جام حذفی جام پیچیده‌ای است و خیلی تمرکز بالایی می‌خواهد. هر کسی هم این شانس را دارد تا به مراحل بالا برسد. ما در سال‌های گذشته تیم‌های رده پایینی داشتیم که حتی به فینال این مسابقات نیز رسیده‌اند. باید به همه احترام گذاشت. ما هم دل‌مان می‌خواهد مثل بقیه تیم‌ها از شانس‌مان استفاده کنیم،‌ ولی اینکه چقدر موفق می‌شویم را آینده مشخص می‌کند.

«پیش از شروع لیگ برتر، سپاهان مدعی اول قهرمانی لیگ برتر بود و اگر این تیم از جام حذفی نیز حذف شود فشار زیادی روی تیم شما خواهد بود.»، نویدکیا در واکنش به طرح این موضوع تصریح کرد: اصلاً فشار برای تیم‌های بزرگ طبیعی است. اگر قرار باشد ما این فشارها را تحمل نکنیم، اصلاً نباید مسئولیت سپاهان را قبول کنیم. اگر بازیکنان هم این فشارها را تحمل نکنند اصلاً نباید با سپاهان قرارداد ببندند. بازیکنان و کادری که به چنین تیمی می‌آیند از روز اول می‌دانند که باید این فشارها را تحمل کنند. این طبیعی است. من یادم است سرمربی بایرن مونیخ مصاحبه خیلی زیبایی کرد. به او گفتند بهترین دوستت در تیم و کادر کیست، او جواب داد بهترین دوستم جدول است. فقط جدول است که نشان می‌دهد من چه کاره هستم. اگر شرایط من پایین باشد هر کسی به خودش اجازه می‌دهد به من حرف بزند، ولی اگر بالا باشد هیچکس نمی‌تواند به من حرف بزنم. این یک واقعیت است. من و بازیکنانم باید این فشارها را تحمل کنیم. اینکه ما نگران باشیم اگر این بازی را ببازیم چه بلایی سرمان می‌آید، طبیعی است به آن فکر کنیم، ولی تا جایی که من تیمم را می‌شناسم و این مدت با بازیکنانم کار کردم،‌ ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستیم. صد درصد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها