رونالدو فرصت‌های زیادی برای رکورد زنی دارد

سایت فدراسیون جهانی فوتبال به عبور کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال از ۱۰۰ گل ملی و نزدیک شدن به رکورد علی دایی واکنش نشان داد.

رونالدو فرصت‌های زیادی برای رکورد زنی دارد

به گزارش مستقل آنلاین ، سایت فیفا بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل سوئد با درخشش رونالدو، نوشت: «رونالدو گل‌های شماره ۱۰۰ و ۱۰۱ ملی خود را مقابل سوئد به ثمر رساند. او دومین بازیکنی است که به باشگاه صدتایی ها  پیوسته است. 

رونالدو اولین گل ملی خود را در دقیقه ۹۳ و با یک ضربه سر روی ارسال لوییز فیگو در دقیقه ۹۳ به ثمر رساند. او در آن زمان ۱۹ سال داشت و در نهایت این گل چیزی در بر نداشت چون پرتغال با نتیجه یک به ۲ در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۰۴ مقابل یونان شکست خورد. 

۱۶ سال بعد، شماره ۷ پرتغال در دیدار مقابل سوئد به نقطه عطف بعدی دوران فوتبال خود رسید و تعداد گل های خود را به ۱۰۰ و سپس ۱۰۱ گل ملی رساند. او تنها بازیکن فعال در باشگاه صدتایی ها نیست و علی دایی بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی ایران با ۱۰۹ گل، تنها بازیکنی است که گل های بیشتری به ثمر رسانده است. 

با در پیش بودن مسابقات قاره ای دیگر و همچنین بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا دو سال آینده، رونالدو فرصت های زیادی برای شکستن این رکورد دارد.»

به گزارش خبرنگار مهر، فیفا در ادامه گزارش خود آنالیز دقیق و جالبی را از گل های رونالدو به این شرح ارائه داده است:

* ۱۷ گل از ۱۰۱ گل در بازی های دوستانه به ثمر رسیده است.

* ۵۵ گل با پای راست، ۲۲ گل با پای چپ و ۲۴ گل با ضربه سر به ثمر رسیده است.

* ۱۰ گل با ضربات آزاد و ایستگاهی، ۱۱ گل از روی نقطه پنالتی و سایر گل ها در جریان بازی.

* ۳۰ گل از ۱۰۱ گل در ۱۵ دقیقه پایانی یا وقت های اضافه به ثمر رسیده است.

* ۷ گل در جام های جهانی و دو گل در جام کنفدراسیون ها به ثمر رسیده است.

* ۶ گل در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۸ گل در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۱۵ گل در انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسیده است.

* رونالدو در ۱۰۰ مسابقه، هفت بار هت تریک کرده است (از جمله دو بار مقابل لیتوانی) و در یک مسابقه مقابل آندورا ۴ گل زده است.

* با افزایش سن، گلزنی رونالدو بهتر شده است. او در سال ۲۰۱۹، ۱۴ گل ملی به ثمر رساند.

منبع :مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها