مورینیو برسر دوراهی بایرن مونیخ یا تیم ملی آلمان

اظهار نظر اخیر مورینیو در خصوص یادگیری زبان آلمانی، باعث شده بسیاری از رسانه‌های جهان در خصوص حضور او روی نیمکت بایرن مونیخ و یا تیم ملی آلمان گمانه‌زنی کنند

مورینیو  برسر دوراهی بایرن مونیخ  یا تیم ملی آلمان

«ژوزه مورینیو» در آخرین اظهار نظر خود از دلتنگی‌اش به فوتبال گفت اما در ادامه چنان جمله‌ای را به زبان آورد که حالا تمام رسانه‌های ورزشی جهان را به تکاپو انداخته است: «در حال یادگیری زبان آلمانی هستم.»

آقای خاص پس از ناکامی در رقابت با منچسترسیتی برای کسب عنوان قهرمانی و ارائه بازی‌های نه چندان جذاب، سرانجام از هدایت منچستریونایتد کنار گذاشته شد و از آن زمان تاکنون هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. عدم حضور او روی نیمکت باعث شده گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم بعدی آغاز شود؛ امری که حالا با توجه به اظهار نظر اخیرش به اوج خود رسیده است.

او در مصاحبه با «گاتزتا دلو اسپورت» از اشتیاق خود برای بازگشت خبر داد و گفت: «واقعاً دلتنگ فوتبال هستم. دلتنگ هیجان و آدرنالین آن هستم. دلم برای زمین بازی و شغلم تنگ شده. فوتبال، فوتبال است! من اکنون زبان آلمانی می‌خوانم. بوندسلیگا؟ نه من یادگیری این زبان را به دلایل شخصی آغاز کرده‌ام. من انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت می‌کنم. نمی‌خواهم آلمانی را از دست بدهم.»

اما یادگیری زبان آلمان دو گزینه را پیش روی رسانه‌ها می‌گذارد:

1) بوندسلیگا و حضور احتمالی روی نیمکت بایرن مونیخ

چرا بایرن؟ چون مورینیو همواره سکان هدایت تیم‌هایی را در دست می‌گیرد که از آنها انتظار قهرمانی می‌رود نه تیم‌های غیر مدعی. چنین شرایطی در بوندسلیگا بیشتر از هر تیم دیگری در بایرن مونیخ وجود دارد. فراموش نکنید که بوندسلیگا نیز تنها لیگی‌ست که آقای خاص هنوز در آن پا نگذاشته.

نیکو کواچ فصل گذشته با باواریایی‌ها به دوگانه رسید، اتفاقی که برای نخستین فصل مربیگریش در بایرن مونیخ آمار بدی نیست اما در لیگ قهرمانان اروپا در یک هشتم نهایی به دست لیورپول حذف شد. باتوجه به قدرت بایرن مونیخ در بازی‌های داخلی البته که هفت سال پیاپی قهرمان آلمان هستند، موفقیت اروپایی مد نظر سران باشگاه است و چه کسی بهتر از مورینیو برای تحقق چنین هدفی؟

2) تیم ملی آلمان

مورینیو چندی پیش اعلام کرده بود که از هدایت تیم‌های ملی نیز استقبال می‌کند و به همین دلیل تیم ملی آلمان یکی از اهداف آقای خاص باشد، تیمی که در سال‌های اخیر با وجود بهره‌مندی از ستاره‌های بزرگ و جوان نتوانسته انتظارات را برآورده کند و شاید مورینیو بهترین گزینه برای جانشینی «یواخیم لو» باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها