نامه اسپانسرها به باشگاه استقلال: دیگر طلبی ندارید !

با نامه اسپانسرها به باشگاه استقلال، آبی‌پوشان در فاصله بیش از ۴ ماه تا پایان سال ۹۸ باید فکری اساسی به حال مشکلات‌ مالی‌شان کنند.

نامه اسپانسرها به باشگاه استقلال: دیگر طلبی ندارید !

باشگاه استقلال در چند ماه گذشته با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بوده و این موضوع چالش‌های زیادی را برای این باشگاه به وجود آورده است. از پرونده شکایت پروپیچ که مبلغ 430 هزار دلار هزینه داشت تا ثبت قرارداد بازیکنان و گرفتن مجوز حرفه‌ای. مواردی که به آن اشاره شد، مدیران استقلال را به دردسرهای زیادی انداخت، به طوری اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل باشگاه روزهای زیادی را صرف جلسات مختلف برای حل مشکلات مالی و رایزنی با اسپانسرها برای تهیه پول کردند.

اگر چه استقلال در همه موارد با تلاش هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه توانست این بحران‌ها را پشت سر بگذارد، اما حل موارد فوق تنها مُسکن موقتی بود و مشکلات دیگر همچنان پا برجا بود. یکی دو هفته پیش بود که شمار زیادی از بازیکنان بخش کمی از مبلغ قرارداد این فصل خودشان را دریافت کردند، مبالغی که زیاد نبود، اما همین پول به برخی از بازیکنان و برخی عوامل تیم نرسید.

فرشید باقری هافبک استقلال به این مسئله معترض شد که چرا پولی نگرفته و با جواد زرینچه سرپرست تیم در یکی از تمرینات جر و بحث کرد. وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز پس از بازی با پارس جنوبی جم در جمع خبرنگاران گفت: «در این شرایط تنها چیزی که شاید به ما ضربه بزند، مسائل مالی است که ذهن بازیکنان را به هم می‌ریزد. بازیکنانی که از پارسال در استقلال بودند و امسال هم حضور دارند، یک هزار تومانی برای قرارداد جدید نگرفته‌اند. امیدوارم مسئولان به فکر باشند.»

همه این اتفاقات در حالی رقم خورده که اسپانسر اصلی باشگاه استقلال که یکی از اپراتورهای تلفن همراه است، در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام کرده پول قرارداد تبلیغاتی بین آنها و باشگاه برای فصل جدید پرداخت شده و این فصل مطالبه‌ای نخواهند داشت. این نامه البته، به باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتور نیز ارسال شده و آنها نیز به نوعی پول فصل 99-98 خود را از این اپراتور، هزینه کرده‌اند. ظاهرا پول قرارداد این فصل اپراتور مدنظر و باشگاه استقلال چیزی نزدیک به 12،13 میلیارد تومان بوده است.

دو اسپانسر دیگر استقلال نیز در نامه‌ای به مدیریت باشگاه اعلام کرده‌اند که پول قرارداد مالی این فصل را داده و آبی‌پوشان دیگر طلبی از آنها ندارند. همین مسئله کار را برای مدیران باشگاه سخت کرده است. مدیران استقلال آخرین پولی که به حساب باشگاه واریز شد  را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هزینه و طلب‌های سال 90 تا 93 بازیکنان و مربیان پیشین خود را پرداخت کردند. به عنوان مثال، امیر قلعه‌نویی 800 میلیون، حنیف عمران‌زاده 900 میلیون، بهرام افشارزاده 120 میلیون، مجید صالح 185 تومان و ... پول گرفتند و تخفیفی هم به باشگاه استقلال ندادند.

در حالی که بیش از 4 ماه به پایان سال مانده، نبود پول به معضل جدی مدیران استقلال تبدیل شده و آنها را با دردسرهای زیادی روبه‌رو کرده است. در همین زمینه، در یکی از جلسات هیئت مدیره مصوب شد که اسماعیل خلیل‌زاده و کامران منزوی پیگیر تهیه منابع مالی شوند تا بتوانند بخشی از قرارداد بازیکنان و همچنین حقوق عقب افتاده کادر فنی و بازیکنان خارجی را پرداخت کنند، اما بیماری همسر خلیل‌زاده باعث شده رئیس هیئت مدیره چند هفته‌ای در باشگاه حضور نیافته و کارها عقب بیفتد.

در هر صورت به نظر می‌رسد با ادامه این روند، استقلال با بحران جدی و شدیدی مواجه شود مگر اینکه کاری انجام شود که بی‌پولی گریبان آبی‌پوشان را نگیرد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها