صالحی امیری : عضویت درIOC نیاز به لابی با 100 نفردارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انتخابات کشتی و وزنه نزدیک است و ما روی هیچ نامزدی نظر نداریم. من هنوز با دبیرکل درباره رای مان در وزنه برداری صحبتی نکرده ایم.

صالحی امیری : عضویت درIOC نیاز به لابی با 100 نفردارد

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه کمیته چه نظری در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها دارد، اظهار داشت: مجمع هر فدراسیون صاحب صلاحیت برای انتخابات است. مداخله ما انگیزه را برای رقابت تضعیف می کند، دوم اینکه مداخله باعث جریان سازی مخالف و موافق خواهد شد. باید تلاش کنیم بستر به سمتی هدایت شود که انتخابات آزاد باشد. انتخابات با مداخله غیراخلاقی است. من در هیچ موردی مداخله نداشتم اما اینکه کمیته نظر دارد بله که در انتخابات حق رای داریم. هر نامزدی رای بیاورد مورد حمایت ما خواهد بود.

وی افزود: مثلا پاکدل در هندبال آمد و ما خوشحال بودیم که یک نفر از جامعه هندبال انتخاب شد. در قایقرانی هم همین طور. ما به خوبی با سهرابیان کار می کنیم اما عده ای تلاش می کنند خود را به سیستم منتسب کنند. من قبلا اعلام کردم ما به عنوان کمیته ملی المپیک که نظر وزارت هم هست هیچ گونه مداخله ای در انتخابات فدراسیون ها نداریم و بهترین شیوه رقابت حداکثری بین نامزدهاست.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: الان انتخابات کشتی و وزنه نزدیک است و ما روی هیچ نامزدی نظر نداریم. من هنوز با دبیرکل درباره رای مان در وزنه برداری صحبتی نکرده ایم. اگر کسی از قول ما ادعا می کند، درست نیست. ما دنبال مقابله نیستیم اما به رای مجامع احترام می گذاریم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عضویت در کمیته بین المللی المپیک، عنوان کرد: عضویت در IOC سه شرط دارد؛ فیصل بعد از یک دهه فعالیت به عضویت کمیته بین المللی المپیک درآمد. اقبال جهانی به فرد هم نکته مهمی است که باید در سطح بین المللی لابی های جدی و رایزنی گسترده با ۱۰۰ نفر صورت بگیرد. عضویت به شرایط سیاسی هم بستگی دارد.

صالحی امیری در ادامه صحبت هایش یادآور شد: IOC برای برخی از کشورها به صورت نمادین شخصی را انتخاب می کند مثلا ممکن است نماینده ای از افغانستان یا گواتمالا هم باشند اما تعداد اروپایی ها بیشتر از آسیا بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها