افلاکی: تکواندو توریست به توکیو نخواهد برد

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: کسب سه مدال طلا، نقره و برنز در دومین مرحله مسابقات گرند پری به نظرم نتایج ایده‌الی بود و در واقع تکواندو دورخیز خوبی برای المپیک کرده است.

افلاکی: تکواندو توریست به توکیو نخواهد برد

مجید افلاکی  در پاسخ به این سؤال که به نظر شما نتایج تیم ملی تکواندو در دومین مرحله گرند پری ژاپن چطور بود،‌گفت: کسب سه مدال طلا، نقره و برنز در دومین مرحله مسابقات گرند پری به نظرم نتایج ایده‌الی بود و در واقع تکواندو دورخیز خوبی برای المپیک کرده است. فقط باید انگیزه بچه‌ها تا المپیک حفظ شود. یادمان نرود که در المپیک همه بچه‌ها آنالیز می‌شوند. در المپیک لندن و ریو به نوعی ما با این حربه روبرو شدیم البته در آن مقطع شرایط دیگری هم در نتایج دخیل بود، اما بچه‌های ما در آن مقطع آنالیز شده بودند که آن نتایج برای ملی پوشان رقم خورد. از لحاظ فنی، فکری بچه‌ها باید به سطح المپیک برسند که البته گویا این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما آیا با نتایج رقم خورده شانس تکواندو در هر سه وزن برای کسب سهمیه المپیک بالا رفته یا خیر، گفت:‌ ما از ابتدا شانس کسب سهمیه المپیک را داشتیم و باید از همان ابتدا شرایط روحی روانی را مهیا می‌کردیم. بچه‌ها باید به آن خودباوری می‌رسیدند. باید خودشان راخیلی خوب باور داشته باشند. آنها باید از نو شروع کنند و فقط فکر نکنند که چون با حریفان خود بازی کرده‌اند آنها را شناخته‌اند. آنها باید به این خودباوری برسند که خواستن توانستن است که خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است.

مربی سابق تیم ملی تکواندو  در مورد نتایجی که میرهاشم حسینی در مرحله گرند پری توکیو به دست آورده گفت:‌ به نظرم حرکت میرهاشم  به سمت المپیک خیلی جالب است. به نوعی فکر می‌کنم او در این مسیر به دنبال ثابت کردن توانایی های فنی خودش است. میرهاشم فعل خواستن را صرف کرده، اما او نباید فقط به کسب سهمیه المپیک فکر کند و بعد از کسب سهمیه المپیک از نظر فنی و انگیزشی چیزی برای گفتن نداشته باشد. درست است که کسب سهمیه مهم است، اما مهمتر از آن گرفتن نتیجه در المپیک است. ما نمی‌خواهیم توریسم به توکیو ببریم می‌خواهیم از المپیک توکیو مدال طلا بیاوریم. پس باید بعد از کسب سهمیه المپیک او از لحاظ فنی و انگیزشی چند برابر شود.

افلاکی با اشاره به ادامه داشتن حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی بانوان گفت:‌ امیدوارم در بخش بانوان هم دورخیز خوبی داشته باشیم چون ما در المپیک ریو سهمیه کسب کردیم و توانستیم یک مدال برنز به دست بیاوریم و حالا حیف است که بانوان ما از این ماراتن بزرگ به دور باشند. آنها در مسیر رشد قرار گرفته‌اند و امیدوارم نگاه‌ها به بانوان مثل دوره قبل باش. تا دوباره نتیجه بگیرند. اگر غیر از این باشد در واقع در جا زده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها