هزینه یک میلیاردی ایران برای مسابقات جهانی اسکی چمن

با توجه به میزبانی ایران برای مسابقات جهانی اسکی چمن، یک میلیارد تومان برای این رقابت ها هزینه شده است.

هزینه یک میلیاردی ایران برای مسابقات جهانی اسکی چمن

سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری درباره آغاز رقابت های جهانی جوانان و جام جهانی اسکی چمن که از فردا در دیزین شروع می شود، اظهار داشت: با توجه به تلاش ۳ ماهه دیزین با همکاری شرکت توسعه، رخکتن برای تیم های شرکت کننده آماده شد و باید از تلاش همه تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: بعد از ۳ سال قرار میزبان مسابقه فراملی باشیم. تیم ملی اسکی چمن از اواسط اردیبهشت تمریناتش را در اردبیل آغاز کرده و ادامه آن در دیزین انجام شده است. تیم ایران با ترکیب ۳ ورزشکار در مسابقات جهانی حضور داشت و نتایج هم قابل قبول بود.

رئیس فدراسیون اسکی، یادآور شد: مسابقات از ۲ جهت برای ما قابل اهمیت است؛ نخست اینکه برای جوانان فرصتی پیش می آید تا در مسابقات شرکت کنند. ۳ روز اول کنار مسابقات جوانان، مسابقات لیگ را هم خواهیم داشت. ۳ روز آخر هم فینال قهرمانی جهان برگزار می شود. ۶ روز میزبانی به رشد و توسعه اسکی روی چمن کمک می کند و فرصت خوبی برای ورزشکاران ایران خواهد بود تا در این مسابقات شرکت کنند.

افتخاری ادامه داد: میزبانی یکی از ارکان اساسی پیشرفت است که می تواند به توسعه اسکی کمک کند. امیدوارم میزبان شایسته ای باشیم و قهرمانان ایران هم بتوانند روی سکو بروند. با توجه به مسابقات سوئیس می توانیم امیدوار به نتایج خوب باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی درباره تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی، عنوان کرد: ایتالیا، اسلواکی، اتریش و چک با ظرفیت های مختلف شرکت می کنند. ایتالیا و چک بیشترین شرکت کننده را دارند. نماینده جهانی هم از ایتالیا خواهد بود.

وی درباره هزینه های انجام شده، خاطرنشان کرد: بخشی را فدراسیون، بخشی هم از طریق کمک اسپانسرها و اداره ورزش البرز تامین می شود. بالغ بر ۴۰۰ میلیون تا امروز هزینه شده است و هزینه اصلی مسابقات مثل اسکان، حق الزحمه عوامل برگزاری، جوایز مانده که جوایز ۱۰ هزار دلار است. مجموعه ای دست به دست هم داده تا این میزبانی انجام شود. بالغ بر یک میلیارد هزینه مسابقات شده است. در ایران ما با تیمی کامل شرکت می کنیم. در بزرگسالان با ۷ در جوانان با ۸ ورزشکار شرکت می کنیم.

افتخاری درباره اینکه چه تعداد کشور غایب هستند، گفت: اینکه ایران امنیت ندارد تاثیر داشته و ۳ کشور نیامده اند. از آسیا ژاپن به این مسابقات نیامده و ما توقع داشتیم شرکت کنند. تیم های شرکت کننده هم با تیم اصلی در مسابقات شرکت می کنند. ۲ کشور هم از اروپا غیبت دارند. حدودا برای ۱۳ کشور دعوت نامه ارسال شده بود اما مباحث مطرح شده باعث شد آنها نیایند.

رئیس فدراسیون اسکی با تاکید بر توسعه اسکی چمن، یادآور شد: یکی از ۵ رشته اصلی ما اسکی چمن است و دنبال توسعه این رشته هستیم. با توجه به محدودیت برای اعزام ورزشکاران به کشورهای اروپایی، اسکی چمن می تواند محفل آلپاین را گرم نگه دارد. این رشته مورد توجه فدراسیون جهانی است به همین دلیل باید به دنبال توسعه این رشته باشیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت هایش در نشست خبری درباره اینکه آیا برای حق پخش هزینه ای پرداخت کرده اید، عنوان کرد: صدا و سیما چیزی از ما برای پخش نمی گیرد اما باید به برخی عوامل پرداختی داشته باشیم.

افتخاری درباره اینکه آیا ارز برای پرداخت جوایز تهیه شده، خاطرنشان کرد: نهایتا این ارز باید پرداخت شود. برخی از هزینه توسط کشورهایی که وارد می شوند پرداخت می شود بخشی را هم تامین کرده ایم. کمیته و وزارت هم توجه خاصی به میزبانی ایران دارند.

به گزارش فارس، شهیار افشار بهره بردار دیزین هم درباره میزبانی ایران در مسابقات جهانی اسکی چمن، عنوان کرد: این رشته باعث می شود تا دیزین در تابستان هم فعالیت خود را داشته باشد. سطح ورزشکاران ما هم بالا رفته چرا که هیچ وقت نزدیک به سکوی قهرمانی نشده بودیم اما در مسابقات جهانی سوئیس اسکی بازان تا پای سکو هم رفتند.

وی درباره اینکه آیا پیست آماده است و در دوره قبل شاهد شکستگی و مصدومیت ورزشکاران بودیم، عنوان کرد: این رشته این مصدومیت ها را دارد. اگر پیست هم مشکل داشته باشد باعث آسیب ورزشکار خواهد شد. تلاش ما این بوده تا توانایی های ایران را در این رشته نشان دهیم. آمادگی کامل برای میزبانی وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها