فیبا باعث لغو کمپ تیم بسکتبال بانوان در ترکیه

سرمربی تیم بسکتبال بانوان گفت: تغییر تاریخ فدراسیون جهانی بسکتبال باعث شد کمپ تمرینی ترکیه را از دست دهیم.

 فیبا باعث لغو کمپ تیم بسکتبال بانوان در ترکیه

شایسته متشرعی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات غرب آسیا  گفت: تیم بسکتبال بانوان هفت اردوی آمادگی را پشت سرگذاشت و هر اردو به مدت سه روز برگزار شد، یعنی اردوی تیم 25 روز بود و با برنامه‌های از راه دور بازیکنان را تحت کنترل داشتیم، اما برنامه‌های هماهنگ سازی و ارتقای عملکرد تیم در 25 روز انجام شده است.

وی درباره مسابقات غرب آسیا و مصاف با حریفان قدرتمندی از سوریه، لبنان و اردن اظهار داشت: تیم ملی برای شرکت در مسابقات کاپ غرب آسیا آماده شده که تیم‌های سوریه، لبنان و اردن در حضور دارند. تیم اردن یک ماه در کشور سوریه کمپ آمادگی برگزار کرده و تیم بسیار آماده‌ای است.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان با بیان اینکه تیم اردن شناخت خوبی از تیم ایران دارد، افزود: تیم گروه بهمن با 9 بازیکن ملی‌پوش در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا با اردن بازی کرده و همین امر باعث شده آمار و حرکات انفرادی بازیکنان ما را بشناسند.

متشرعی از عضویت بازیکن تیم لبنان در لیگ حرفه‌ای آمریکا خبر داد و گفت: لبنان از سه تیم باشگاهی تشکیل شده که یک ورزشکارشان در لیگ حرفه‌ای آمریکا عضویت دارد. این شرایط نشان می‌دهد همه تیم‌ها با قدرت برابر ما قرار می‌گیرند که البته ما هم خیلی خوشحالیم، چون می‌توانیم با تیم‌های خوب بازی کنیم.

وی با اشاره به تجربه کم شاگردانش در مصاف با حریفان خود در مسابقات غرب آسیا یادآور شد: از شاگردانم انتظار دارم مواردی را که یاد گرفتند و روی آن کار شده را به نحو احسن انجام دهند، اما فراموش نکنید که تیم ما سال‌ها از این تورنمنت‌ها دور بوده و شاگردانم باید تجربه رقابت با تیم‌های قدرتمند را کسب کنند.

متشرعی ادامه داد: برای مقابله با حریفان‌مان برنامه‌های خاصی را در نظر گرفتیم، اما یک بسکتبالیست باید بداند در شرایط مختلف چطور رقابت کند که این امر به تجربه بازیکنان مربوط می‌شود و اینکه چقدر تجربه به آنها اعتماد به نفس داده است که در این مورد باید کمی تامل کنیم و این فرصت را به آنها بدهیم تا در این شرایط قرار گرفته و خودشان را ثابت کنند، چون ما هیچ بازی تدارکاتی بین‌المللی نداشتیم و خیلی از این مسئله عقب هستیم و این مسئله تیم ما را متوقف می‌کند. با این حال با تمام قدرت در مسابقات شرکت کرده و می‌جنگیم.

وی به فرصت تمرینی کم شاگردانش اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت خیلی پرفشار کار کردیم و من نکات لازم را به شاگردانم انتقال داده‌ام، اما آنها فرصت تمرینی بیشتر را نداشتند که چنین فرصت تمرینی به ما داده می‌شد، شرایط بهتر می‌شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان تغییر تاریخ فیبا را در لغو برگزاری کمپ تمرینی در ترکیه موثر دانست و افزود: تغییر تاریخ فیبا باعث شد کمپ تمرینی ترکیه را از دست بدهیم که اگر آن کمپ را تجربه می‌کردیم، وضعیت خیلی فرق می‌کرد و شاگردانم از لحاظ روانی و جسمی فرصت بیشتری برای هماهنگ‌تر شدن داشتند. بازیکنان ما پتانسیل خیلی خوبی دارند و من ترجیح می‌دهم برابر تیم‌های خوب تجربه خوبی را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قدم‌ها را برای موفقیت و پیشرفت خیلی محکم برمی‌داریم، اما فاصله‌ها خیلی زیاد است و امیدوارم بتوانیم فاصله‌ها را کم کنیم.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها