افشاگری نصیرشلال: من برای کسی تزریق نکردم

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک گفت: من خودم به ورزشکاری تزریق نکرده‌ام، اما ورزشکاران رشته‌های مختلف از استروئیدها استفاده می‌کنند.

افشاگری نصیرشلال: من برای کسی تزریق نکردم

نواب نصیرشلال، قهرمان وزنه‌برداری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بد این روزهای وزنه‌برداری گفت: بله تقریبا حال وزنه‌برداری ایران خوب نیست، اما با توجه به مسابقات پیش رو و تلاش جوانان عزیز کشور برای حضور در این مسابقات امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی درباره پایین آمدن سهمیه المپیک گفت: 2016، پنج سهمیه داشتیم و 2008 هم بعد از اتفاقات بدی که افتاد و وزنه‌برداری دچار مشکلات بدی شد با 3 سهمیه شرکت کردیم. این روزها به دلیل اینکه یک سری تصمیم‌ها گرفته شده کشورهایی که از مواد نیروزا استفاده کرده‌اند سهمیه شان کم می‌شود و ما هم در این شرایط قرار گرفتیم و مثل خیلی کشورهای دیگر کسر سهمیه داشتیم.

این وزنه‌بردار در این خصوص که چقدر صحت دارد اکثر وزنه‌برداران در سطح جهان دوپینگ می‌کنند، تصریح کرد: اگر بخواهیم فقط این موضوع را به وزنه برداری ربط بدهیم درست نیست. این روزها مواد نیروزا و دوپینگ بخشی از ورزش شده است و در رشته‌های دیگر هم هست و نمی‌توانیم به سادگی از کنار این موضوع بگذاریم.

نصیرشلال تصریح کرد: من خودم به ورزشکاری تزریق نکرده‌ام، اما ورزشکاران رشته‌های مختلف از استروئیدها مصرف می‌کنند. مواد نیروزای آلوده وجود دارد و مکمل‌هایی که در کشور خودمان تاییدیه دارد هم ممکن است آلوده باشند و ورزشکار به صورت غیرمستقیم آن را استفاده می‌کنند و به دردسر می‌افتد. در جمع‌های دوستانه خودمان هم درباره این مکمل ها صحبت می‌شود و این موضوع غیرقابل انکار است. تنها راه آموزش است تا اطلاعات در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا همه دوپینگ می‌کنند و فقط دوپینگ وزنه‌برداران در می‌آید گفت: این رشته و رشته کشتی در کشور بسیار مهم هستند و اخبارشان بیشتر دنبال می‌شود. اینکه بگوییم وزنه‌برداری نسبت بیشتری در دوپینگ دارد، درست نیست. به جز برهه کوتاهی که دوپینگ خیلی از وزنه برداران مثبت اعلام شد و هنوز داریم تاوان آن را می‌دهیم، همیشه اینگونه نبوده است. به هر حال در رشته های قدرتی وسوسه این کار وجود دارد.

این قهرمان وزنه برداری در پاسخ به این سوال که آیا به خود او پیشنهاد دادند دوپینگ کند که وزنه بالاتری بزند گفت: این موضوع پیشنهادی نیست و خیلی ساده‌تر است و در بسته و ناشناس نیست. قطعا کسی که سال‌ها ورزش کرده اطلاعات کافی را در این باره دارد. در واقع ورزشکاران با علم به این موضوع خودشان دوپینگ می کنند.

نصیرشلال در این باره که او کسی است که دوپینگ به سودش شده و به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ رقیبش از مدال نقره به مدال طلا رسیده است، درباره نحوه دریافت این مدال گفت: طلا را نمی آورند و باید برویم آن را بگیریم. کارهای ابتدایی انجام شده و درخواست داده ایم و بعد از اینکه جواب بدهند و مقدمات فراهم شود در یک مسابقه ورزشی وزنه‌برداری این کار انجام می‌شود.

وی درباره نظرات مثبت مردم و امیدشان به وزنه برداری گفت: مردم همیشه به وزنه برداری علاقه‌مند بودند، اما متاسفانه ما در المپیک پیش رو دو سهمیه داریم و باید خیلی با دقت برنامه ریزی کنیم. شانس مدال هم داریم.

این قهرمان وزنه‌برداری درباره وضعیت سهراب مرادی گفت: آسیب دیدگی او قدری شدید بود و برای درمان 20 روزی است در آلمان به سر می‌برد. امیدوارم او هم برسد و خودش هم خیلی علاقمند است.

نصیرشلال درباره انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری اظهار کرد: این انتخابات شرایطی که باید انتخابات داشته باشد ندارد و برخی مسائل رعایت نشده بود، امیدوارم تخلفی شکل نگرفته باشد.

وی درخصوص اینکه چرا چهره‌های وزنه‌برداری در فدراسیون نیستند، گفت: قهرمان و پیشکسوتی که چیزی برای ارائه دارد معمولا خیلی پیگیر نیست که بخواهد خودش را عرضه کند و شرایط امروز فدراسیون به گونه ای است که جایی برای قهرمانان و پیشکسوتان و بزرگترهای وزنه‌برداری نیست و فضایی برای آنها دیده نمی‌شود. اکنون قدری بد و سلیقه ای برخورد می‌کنیم و قدر و جایگاه قهرمانانمان را نمی‌دانیم و آنها از رشته‌های دیگر و کشورهای دیگر سر در می‌آورند.

این ورزشکار درباره کسب و کار خود هم گفت: در عرصه ورزش کار نمی‌کنم و خارج از این فضا فعالیت‌های اقتصادی خوبی دارم. کمی ساخت و ساز می‌کنم و کارهای ورزشی هم انجام می‌دهم.

نصیرشلال در پایان درباره کلاهبرداری که از او شده، افزود: بله این اتفاق افتاد، اما بحث بر سر این بود که ورزشکاران که سال‌های زیادی را در اردوها هستند، فقط ورزش می‌کنند و مسابقه می‌دهند. بعد از اتمام کارشان در دنیای ورزش خیلی تجربه کافی درباره دنیای بیرون ندارند و باید با احتیاط رفتار کنند و متاسفانه این اتفاقات برایشان می‌افتد.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها