امام جمعه قم: ما آمریکا را بی آبرو کردیم

هشیاری مردم در این سال‌ها و جدا کردن صف خودشان از فتنه و آشوب‌ها عامل اصلی شکست فتنه گران و دولت‌های مستکبر بوده است و در حوادث اخیر نیز هشیاری و بصیرت مردم برای چندمین بار باعث بی آبرویی آمریکا، هم‌پیمانش و فریب‌خوردگان داخلی خواهد شد.

امام جمعه قم: ما آمریکا را بی آبرو کردیم

امام جمعه قم: مردم مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد نشان دادن دولت باشند / ارتباطات نامشروع دختر و پسر یکی از سوغات غرب بی‌بندوبار بوده که خانواده‌ها را نشانه گرفته

خطیب نماز جمعه قم گفت: دولت سیزدهم برای احقاق حق ملت ایران مسلم است و با توجه به اینکه مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است توانسته چند میلیارد از پول بلوکه شده ایران را آزاد و واکسن وارد کند و باتوجه به خدمات انجام شده در این مدت کوتاه مردم باید مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد نشان دادن دولت باشند؛ زیرا دشمن از تجمع به حق مردم نیز استفاده سو می‌کند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: ارتباط نامشروع دختر و پسر تحت عنوان دوستی که قربانیان زیادی نیز گرفته است یکی از سوغات غرب بی‌بندوبار بوده که جوانان و خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

وی اظهار کرد: ارتباط دختر و پسر نامحرم به دو گونه به‌ قصد ازدواج و به ‌قصد هوس رانی است که در نوع اول خود ارتباط هدف نیست بلکه این ارتباط مقدمه‌ای برای ازدواج است.

وی با بیان اینکه نمونه قرآنی این ارتباط در داستان حضرت موسی (ع) و دختران شعیب نقل شده است، گفت: ضوابط این ارتباط که در چارچوب خاص و با رعایت تمام احکام الهی و ترجیحاً بااطلاع والدین است، احکامش در رساله مراجع تقلید ذکر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رابطه دوم نامشروع و شرعاً حرام است، بیان کرد: این نوع ارتباط دارای عقوبت و کیفر است که دائم از خسارات و آسیب‌های آن نیز مطلع شده‌اید.

وی با اشاره به اینکه این تذکرات برای حفظ حرمت و احترام خانواده‌ها است، افزود: جوانان و خانواده‌ها مراقب باشند همچنین آمران به معروف نیز به این واجب الهی عمل کنند و با کسانی که قانون جامعه را می‌شکنند برخورد کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در رابطه با مذاکرات وین بیان کرد: شرایط مساعدی که برای ایران به عمل آمده باعث شده است که ایالت متحده آمریکا به دنبال ابزار فشاری برای ایران باشد و از طرفی نیز ناکارآمدی دولت آمریکا در تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، دست دولت آمریکا را برای تحریم‌ ایران را خالی گذاشته است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ایجاد بحران و آشوب در کشور می‌تواند فضای تنفسی را برای آنان فراهم کند تا ایران را مجبور کنند از اصول و ارزش‌های خودش کوتاه بیاید که در این شرایط توجه به چند نکته ضروری است.

وی اظهار کرد: هشیاری مردم در این سال‌ها و جدا کردن صف خودشان از فتنه و آشوب‌ها عامل اصلی شکست فتنه گران و دولت‌های مستکبر بوده است و در حوادث اخیر نیز هشیاری و بصیرت مردم برای چندمین بار باعث بی آبرویی آمریکا، هم‌پیمانش و فریب‌خوردگان داخلی خواهد شد.

وی افزود: خشک‌سالی و کمبود بارش از معضلات کشور در چند سال اخیر بوده که بیش از گذشته مردم را نسبت به معیشتشان نگران کرده است که نیازمند عزمی جهادی است.

خطیب نماز جمعه قم گفت: دولت سیزدهم برای احقاق حق ملت ایران مسلم است و با توجه به اینکه هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده است توانسته چند میلیارد از پول بلوکه شده ایران را آزاد و واکسن وارد کند و باتوجه به خدمات انجام شده در این مدت کوتاه مردم باید مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد نشان دادن دولت باشند؛ زیرا دشمن از تجمع به حق مردم نیز استفاده سو می‌کند.

وی با اشاره به روز تصویب قانون اساسی گفت: این قانون ثمره خون شهدا و مجاهدت علما و اندیشمندان است و امیدواریم که روئسا و مسئولین به همه این قانون عمل کنند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: زندگی انسان‌های داری دو فصل گذرا و ثابت است که فصل گذرا زندگی دنیوی است و فصل ثابت نیز با هجرت از دنیا آغاز می‌شود که باید در زندگی گذرا برای زندگی ثابت توشه اندوزی کرد و همه شرافت و فضیلت بشر نسبت به سایر موجودات نیز این است که سازندگی و کمال زندگی‌اش در دست خودش است.

وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره توبه اظهار کرد: در این آیه به شرایط جنگ و خونریزی اشاره می‌کند که یکی از آن‌ها حرمت جنگ در ماه‌های حرام است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه عقاب گناه و پاداش خوبی در ماه‌های حرام بیشتر است، ادامه داد: در حالی‌ که کفار نیز حرمت این ماه‌ها را نگه می‌داشتند اما عده‌ای از مسلمانان حرمت نگه نداشتند و با اهل‌بیت (ع) بد رفتار کردند و بزرگ‌ترین دشمنی و جنایت را نسبت به امام حسین (ع) مرتکب شدند./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها