علم الهدی: نظام و انقلاب برای مردم مهم‌تر از نان و آب است

۴۳ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و مردم ثابت کرده‌اند که اصول انقلاب، رهنمودهای امام(ره) و مدیریت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب بر همه چیز زندگی‌شان مقدم است.

علم الهدی: نظام و انقلاب برای مردم مهم‌تر از نان و آب است

علم الهدی: مردم اصفهان مردمی نیستند که به خاطر نان و آب مقابل نظام بایستند / ممکن است این مردم از همه چیز خود دست بکشند، اما از نظام و انقلاب دست نخواهند کشید

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان می‌خواستند مردم ایثارگر و انقلابی اصفهان را به عنوان مردمی نشان دهند که برای نان و آب جلوی نظام می‌ایستند و این بزرگترین توهین و جنایت در حق این مردم بود.

حجت الاسلام  سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر ضوی(ع) با بیان اینکه مطالبه و انتقاد از حکومت ۲ حق مسلم مردم است، اظهار کرد: مردم نمایندگان خود در مجلس و رئیس جمهور را بر اساس شعارهایی که این افراد می‌دادند، انتخاب کردند. حق مردم است که در حوزه‌هایی نظیر معیشت، فرهنگ و امنیت از دولت و مجلس مطالبه کنند و اگر هر جایی هم کوتاهی حس کردند، انتقاد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نقد باید منصفانه و همراه با ارائه راهکار باشد، بیان کرد: ممکن است این ۲ حق مبدل به ناحق شود؛ یعنی مطالبه به زیاده‌خواهی و نقد به عیب‌جویی تبدیل شود اما اصل مطالبه و انتقاد حق مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: چیزی که ما امروز به آن دچاریم، فریب‌های رسانه‌ای است که از خارج و داخل باعث تبدیل حق به ناحق شده است و به مطالبات به حق مردم، چهره‌ای ساختارشکنانه می‌دهد. این بزرگترین جنایت اجتماعی امروز در دنیاست. آن فریبی که از خارج کشور است، مشخص است کار دشمن است اما آن چیزی که باعث نگرانی می‌شود، برخی فریب‌های رسانه‌های داخلی در فضای مجازی است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته مردم اصفهان بر اسای مطالبه‌ای به حق تجمع و حقابه خود را مطالبه کردند. اصل تجمع به حق بود و پس از اعتراضات نیز با انجام مذاکرات و مدیریت قابل توجه رسانه‌ای، مسئله در یک مثلثی حل شد که اگر این مثلث در عرصه‌های مختلف اجتماعی حاکم شود، ما دیگر در زندگی سیاسی و اجتماعی خود به بحران دچار نخواهیم شد.

وی ادامه داد: ضلع اول این مثلث بصیرت مردم بود. مردم با بصیرت خود، مطالباتشان را عاقلانه مطرح کردند. ضلع دوم مدیریت رسانه‌ای هوشمند بود که خوشبختانه رسانه ملی به جریان این اعتراضات وارد شد و این مسئله را با اطلاع‌رسانی درست مدیریت کرد. ضلع سوم نیز که از تمام این‌ها اهمیت بیشتری داشت، پاسخگویی مسئولین بود. مسئولین در جمع مردم به مطالبات پاسخ دادند و برای حل مشکل با مردم تفاهم کردند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در این جا جریان فریب رسانه‌ای به سراغ جامعه انقلابی اصفهان آمد و پس از این‌که مسئله حل شد و بین مردم و مسئولین تفاهم شکل گرفت، این جریان برای تحریف ماجرا وارد شد. دشمن از قبل برای اجرای چنین اقداماتی برنامه داشت و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به وسط جمعیت مطالبه‌گران اصفهانی فرستاد و این افراد حرکت‌ها هنجارشکنانه انجام دادند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان مردمی نیستند که به خاطر نان و آب مقابل نظام بایستند، گفت: مردم اصفهان پس از حل مشکل‌شان پراکنده شدند و چند صد نفری که برخی مزدور دشمن بودند و برخی جوانان ناآگاه که به تحریک مزدوران وارد شدند، وسط معرکه آمدند که خوشبختانه با فعالیت نیروی انتظامی این مشکل به خوبی جمع شد.

وی با اشاره به ایثارگری‌های مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: اصفهان منطقه شهید حججی‌ها است. مردمی که این طور برای نظام و انقلاب خون می‌دهند، حال برای نان و آب خود می‌آیند جلوی نظام و انقلاب بایستند و به اصول انقلاب توهین کنند؟ شعارهای هنجارشکنانه‌ای که مزدوران در اصفهان سر دادند، توهین به نظام نبود، توهین به مردم اصفهان بود. دشمنان می‌خواستند مردم ایثارگر و انقلابی اصفهان را به عنوان مردمی نشان دهند که برای نان و آب جلوی نظام می‌ایستند و این بزرگترین توهین و جنایت در حق این مردم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: مردم مراقب باشید جریان فریب رسانه‌ای، مطالبات شما را تحریف نکند. مطالبات به حق خود را طوری مطرح کنید که قابل تحریف نباشد و دشمن نتواند از آن‌ها سوء استفاده کند. ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و مردم ثابت کرده‌اند که اصول انقلاب، رهنمودهای امام(ره) و مدیریت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب بر همه چیز زندگی‌شان مقدم است. مقاومت‌های مردم در تمام این سال‌ها، این واقعیت را نشان داد که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و ممکن است که این مردم از همه چیز خود دست بکشند، اما از نظام و انقلاب دست نخواهند کشید، چراکه می‌خواهند تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) انقلاب مسیر خود را طی کند./انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها