قالیباف:

سوءمدیریت و تحریم؛ دوعامل شرایط نابسامان کنونی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس نظرسنجی ها تمامی متخصصان، مردم و نخبگان، دو عامل سوءمدیریت و تحریم را دلیل شرایط کنونی می دانند، ادامه داد: براساس نظر آنها، نقش سوءمدیریت از تحریم در شرایط کنونی بیشتر است.

سوءمدیریت و تحریم؛ دوعامل شرایط نابسامان کنونی است

محمدباقر قالیباف به مناسبت روز مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی امشب (پنج‌شنبه 13 آذر ماه)

ا بیان اینکه همه قوا و همه مدیرانی که تصمیم می گیریم، باید مشکلات را حل کنیم، افزود: کسری بودجه یعنی دخل و خرج دولت با هم نمی خواند؛ برای رفع این مشکل باید منابع و مصارف را به گونه ای تنظیم کنیم که کسری تراز عملیاتی نداشته باشیم و میان منابع و مصارف تعادل برقرار باشد.

وی بیان کرد: برای رفع کسری بودجه، باید منابع پیش بینی شده پایدار باشند. تمام اقتصادهای موفق دنیا، منابعش متکی بر منابع پایدار است.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که عده ای معتقدند که مجلس چرا به جای کمک به دولت مصوبه اقدام راهبردی برای رفع تحریم را آن هم در فضای بین المللی ایجاد شده بعد از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد کرد و کشور را با چالش مواجه کرد،گفت:این حرف را غیرکارشناسی می دانم و اصلا این طور نیست. ما دو راه برای تحریم داریم، یک راه این که اثر تحریم را خنثی سازی کنیم یعنی به جای اینکه از قبل این کار را می کردیم حتی اگر تحریم نبود چرا نفت خام می فروختیم و آن را تبدیل به فرآورده نکردیم چرا گاز را تبدیل به پتروشیمی و پاراپتروشیمی و ... نکردیم و در شرایط کنونی باید اثر تحریم را کاهش دهیم. نگویند اگر ما این کارها را می کردیم FATF را انجام می دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه کار دقیقی انجام شده ضمن اینکه این بحث خروج از برجام نیست چرا که بحث مجلس در این مورد نیست ما در این طرح از مواد 36 و 37 برجام استفاده کردیم که گفته دوطرفی که به برجام متعهد هستند هرکدام که تعهد خود را انجام می دهند طرف مقابل خود اجازه دارد به همین میزان تعهد خود را کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها