اینکه روحانی به مجلس نمی‌آید به تحریم‌ها مربوط است یا به روحیه دیکتاتوری ایشان؟

آقای روحانی! شما قانونا موظفید که به مجلس بیایید و این که شما به مجلس نمی ‌آیید آیا ربطی به تحریم ‌ها دارد؟ یا مربوط به روحیه دیکتاتوری شماست؟

اینکه روحانی به مجلس نمی‌آید به تحریم‌ها مربوط است یا به روحیه دیکتاتوری ایشان؟

محمود نبویان نماینده مجلس یازدهم و چهره نزدیک به جبهه پایداری مدعی شد که رئیس جمهور، رئیس پدافند غیرعامل را به جلسات شورای عالی فضای مجازی راه نمی دهد.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور امروز عنوان کرد که ترامپ یک جنایتکار است و با تحریم‌هایش علیه ملت ایران مرتکب جنایت شده است.

وی افزود: معنای این صحبت رئیس جمهور این است که تمام مشکلاتی که ما الان با آن مواجهیم، صد درصد به خاطر جنایت ترامپ است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته که کسانی که از دولت انتقاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اصلاً مدیریت می‌دانند چیست که این حرف‌ها را می‌زنند؟ و معنای این حرف آن است که آقای روحانی و همکارانشان مدیریت بلدند و منتقدین‌شان نه.

نبویان خاطرنشان کرد: سؤال من از رئیس جمهور این است که ترخیص نکردن ۹ میلیون تن کالاهای اساسی مردم از گمرک، کالاهایی که خریداری شد، بیش از ۶ ماه در بنادر می‌ماند و بعضی از این کالاها خراب می‌شود و کالاهایی مثل کنجاله، ذرت و سویا در بازار وجود نداشت و این مسائل باعث شد تا قیمت مرغ بالاتر رود و اینها همه در حالی بود که ما این نهاده‌ها را خریداری کرده بودیم و در بنادر داشتیم ولی وارد کشور نمی‌شد.

وی ادامه داد: سؤال من این است که این موارد ربطی به جنایت آمریکا و آقای ترامپ دارد و یا آقایان دولتی مدیریت بلد نیستند و نمی‌توانند کشور را مدیریت کنند؟

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بازار بورس پدر مردم را درآورده و همه مردم را ورشکست کرده و تنها یک عده خاص که آقای روحانی و دوستانش شاید بیشتر اطلاع داشته باشند در بورس سرمایه‌دارتر شدند. آیا این موارد ربطی به جنایت ترامپ دارد و یا به تحریم‌ها مربوط است؟! یا این که مدیریت خاصی بر کشور حاکم است؟

نبویان خاطرنشان کرد: مورد بعدی گرانی فولاد است، سنگ معدن برای خودمان است و برق و آب یارانه‌ای به این بخش تعلق پیدا می‌کند، اما مشتقات آن با قیمت بالا در بازار عرضه می‌شود. اینها که دیگر ربطی به تحریم و ترامپ ندارد بلکه مربوط به مدیریت آقای رئیس جمهور و دولتمردان است.

وی افزود: وقتی مشتقات و محصولات بخش فولاد گران به بازار عرضه می‌شود، طبیعی است که تولیدکنندگان لوازم خانگی با تهیه مواد اولیه با قیمت بالا محصولات خود را نیز گران بفروشند و این باعث می‌شود قیمت لوازم زندگی مردم بالا رود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: موضوع بعد صنعت خودروست، قیمت پراید ۲۰ میلیونی را به ۱۲۰ میلیون رسانده‌اید، آیا این مسأله به جنایت ترامپ مربوط است؟ یا از این گذشته افزایش نقدینگی در کشور که امروز به حدود ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، کشور به لحاظ تورم در حال انفجار است، آیا این هم به جنایت ترامپ و تحریم‌های امریکا بازمی‌گردد.

نبویان خاطرنشان کرد: نزدیک ۸ ماه است که آقای روحانی در قرنطینه به سر می‌برد و در قرنطینه به این طرف و آن طرف دستور می‌دهد. آیا به خاطر این که آمریکا، ایران را تحریم کرده، آقای روحانی مجبور شده ۸ ماه در قرنطینه باشد؟

وی افزود: آقای رئیس جمهور و دولتی‌ها! شما مانع تولیدات شرکت‌های دانش بنیان می‌شوید، بنده نایب رئیس کمیسیون اصل نود هستم، شکایات متعدد و گوناگونی در این باره به کمیسیون واصل شده که جوانان دانشمند ما به ویژه در حوزه پزشکی دستگاه‌ها و داروهایی را تولید کرده‌اند، اما با وجود آنکه تست همه این دستگاه‌ها و داروها انجام شده و مرحله تست را پشت سر گذاشته، وزارت بهداشت از آنها خریداری نمی‌کند. در بحث واردات خاص مافیا وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای روحانی! این مسائل چه ربطی به تحریم ‌دارد، جوانان ما در داخل این محصولات را تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اما شما نمی‌خرید، اینها مربوط به مدیریت شماست.

نبویان خاطرنشان کرد: سرمایه دار شدن سرمایه‌دارها، فاصله طبقاتی، فقیرتر شدن فقرا، مربوط به تحریم‌هاست؟ آقای رئیس جمهور! شما اعلام کردید به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه معیشتی می‌دهید. این حرف به این معناست که بر اثر سیاست‌ها و مدیریت شما از ۸۰ میلیون ایرانی، ۶۰ میلیون فقیر شدند.

وی افزود: دولت فعلی رکورددار اختلاس است، با مدیرانی که دارد. اختلاس ۱۳ تا ۱۵ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان یک نمونه این اختلاس‌هاست.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور! آیا حقوق‌های نجومی که در کشور پرداخت می‌شود مربوط به تحریم‌هاست؟ و یا واگذاری کارخانجات مهم کشور به ثمن بخس و قیمت نازل تحت عنوان خصوصی‌سازی آیا ربطی به تحریم‌ها دارد.

نبویان خاطرنشان کرد: آقای روحانی! از بین بردن ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف یک تا دو ماه و نابود کردن ۶۰ تن طلا به تحریم‌ها مربوط است؟! ارز که دست خودتان بود.

وی افزود: واردات گسترده‌ای که توسط دولت شما انجام شده، باعث ضربه زدن به تولیدکنندگان شده است. آقای روحانی! به تولید کنندگان رحم کنید، حداقل در مواردی که می‌توانیم در داخل تولید کنیم، جلوی واردات را بگیرید. شما دست مافیا را باز گذاشته‌اید.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: این که امضای طلایی وجود دارد و عده‌ خاصی از بانک مرکزی ارز دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، همچنین کاهش ارزش پول ملی به کجا بازمی‌گردد؟

نبویان خاطرنشان کرد: آقای روحانی! چشم امید داشتن به دشمنان ملت با این تفکر که مردم هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و نیز استفاده از مدیران ناکارآمد فلج، خسته، پیر، ناتوان، لیبرال، غرب‌گرا به کجا مربوط می‌شود؟

وی افزود: آقای روحانی صادقانه به مردم اعلام کند که ساعت چند سر کار می‌آید و ساعت چند می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: از بین بردن نقش اعظم صنعت هسته‌ای، با برجام مسأله دیگری است که لازم است به آن توجه شود. از نطنز چه چیزی باقی ماند. تمام سانتریفیوژها، انبار و جلوی تولید آن گرفته شد. فردو به طور کامل از نظر غنی‌سازی توسط دولت تعطیل شده، آقای روحانی! صنعت هسته‌ای را تقریبا کامل نابود کرده‌اید. جلوی رشته‌های هسته‌ای را در دانشگاه‌ها گرفته‌اید، الان رشته‌های مربوط به صنعت هسته‌ای در دانشگاه تعطیل شده، آیا اینها مربوط به تحریم‌هاست یا مربوط به مدیریت داخلی است؟

نبویان خاطرنشان کرد: ما همواره شاهد توهین‌های شما آقای روحانی، به منتقدین بودیم که الفاظی مثل ترسوها، بزدل‌ها، ‌عصر حجری‌ها، بی‌شناسنامه‌ها را در مورد منتقدین به کار بردید. آیا اینها ربطی به تحریم دارد؟

وی افزود: از طرف دیگر ما شاهد دیکتاتوری‌های آقای روحانی در موارد مختلف هستیم. به عنوان نمونه در شورای عالی فضای مجازی رئیس پدافند غیرعامل کشور قانونا در این شورا عضو است، اما آقای روحانی او را به جلسات شورا راه نمی‌دهد و یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای روحانی چند نفر از اعضا را به جلسات شورا راه نمی‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در مورد ستاد ملی مقابله با کرونا من نمی‌دانم چرا از لفظ ملی برای این ستاد استفاده می‌شود؟ ما در مجلس مصوب کردیم که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با یک شخص دیگر در این ستاد عضو باشند، اما آقای روحانی از آنها برای حضور در جلسات دعوت نمی‌کند. از قوه قضائیه هم کسی در این ستاد حضور ندارد. آیا این ستاد ملی است؟ این ستاد فقط شد ستاد دولتی کرونا و فقط هم برای آقای روحانی نسخه می‌پیچد.

نبویان خاطرنشان کرد: آقای روحانی! شما قانونا موظفید که به مجلس بیایید و این که شما به مجلس نمی‌آیید آیا ربطی به تحریم‌ها دارد؟ یا مربوط به روحیه دیکتاتوری شماست؟

وی افزود: آقای روحانی! شما از ابتدایی که روی کار آمدید گفتید مسکن مهر و مسکن سازی مزخرف است، امروز ما چه اندازه نیاز به مسکن داریم آقای روحانی؟ شما الان چقدر جاده‌سازی در کشور کرده‌اید؟

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اینها نتیجه مدیریت غرب‌گرای لیبرال خسته ناکارآمدی است که فقط چشم به دشمنان ملت ایران دارد و تا زمانی که این مدیریت باشد وضع از این بهتر نخواهد شد.

نبویان خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نهایتا ۳۰ درصد بر وضعیت کشور ما تأثیر دارد، ترامپ جنایتکار است، اما نهایتا جنایتش ۳۰ درصد برای کشور مشکل ایجاد می‌کند و حداقل ۷۰ درصد از مشکلات نتیجه مدیریتی است که آقای روحانی دارد و نتیجه کار وزرای کابینه است.

وی افزود: نزدیک یک ماه و نیم تا دو ماه است طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس مطرح شده و به ۶۰ میلیون ایرانی در دو قسمت باید در طول ۶ ماه، در هر ماه کالای معیشتی در قالب کالابرگ پرداخت شود. در این یک ماه و نیم دولت آنقدر بهانه آورده که ما منابع نداریم، پول در اختیار نداریم، به شورای نگهبان فشار آورده و شورای نگهبان طرح را رد کرده.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: نهایتا روز گذشته منابع این طرح را در مجلس مشخص کرده‌ایم و مشکل اصل ۷۵ قانون اساسی در این باره رفع شد. دیروز دیدم که آقای روحانی اعلام می‌کند که ما می‌خواهیم یارانه معیشتی به مردم پرداخت کنیم.

نبویان خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! سؤال من از شما این است که شما دو ماه است که ما پول در اختیار نداریم که اعتبار طرح تأمین کالاهای اساسی را تأمین کنیم. چطور امروز اعلام کردید که می‌خواهید به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی پرداخت کنید، منابع آن از کجا آورده شده؟

وی افزود: این نشان می‌دهد که مملکت را آقایان با سیاست‌بازی، جناح‌بازی اداره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و به دنبال این هستند که مردمی که از دست این مدیریت خسته شده‌اند فریب بدهند و در انتخابات ۱۴۰۰ به هر صورت ممکن از مردم رأی بگیرند و مجدد در قدرت باقی بمانند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: مردم! به هوش باشید، مدیریت فعلی هر چند سالی که روی کار بیاید، وضع زندگی‌تان هزاران برابر بدتر از این خواهد شد، چون این مدیریت اعتقادی به مردم ندارد. دنبال مسائل سیاسی است.

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها