جلیلی توانمندی لازم را برای ریاست جمهوری ندارد

یکی از ضعف‌ها و مشکلات پایداری همین محدود نگری است. وضعیت این افراد مشخص است. حداقل روشن است که آقای جلیلی به عنوان جدی‌ترین گزینه آنان توانمندی لازم رابرای ریاست جمهوری ندارد.

جلیلی توانمندی لازم را برای ریاست جمهوری ندارد

احمدی نژاد با افشای چه مسائلی دیگر نمی تواند حتی از خانه بیرون بیاید؟

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: مردم فراموش نکرده‌اند که احمدی ‌نژاد بیشترین اخطارها را گرفت و دو نفر از نزدیکانش که بار‌ها گفت یک روح در چند بدن هستند، از کسانی بودند که همین الان هم اگر مشخص شود، چه کار کرده‌اند دیگر احمدی‌‎نژاد از خجالت نمی‌تواند از خانه بیرون آید.

دوباره نزدیک انتخابات شد و جبهه پایداری شروع کردن به بهم‌زدن بازی اصولگرایان. این طیف سیاسی که تا کنون سه گزینه جلیلی، فتاح و نیکزاد را در فهرست گمانه‌زنی‌های انتخاباتی دارد اکنون دیگر رسما اعلام لیست مستقل می‌گوید. مصداق این مدعا مصاحبه اخیر فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری با «برنا» است که می‌گوید: «احزاب باید معیارها، گفتمان و برنامه‌های خود را مطرح کنند و نزدیک انتخابات هم که می‌شود، براساس آن با هم ائتلاف کنند. در نهایت ممکن است جبهه پایداری با توجه به معیار‌های خودش مستقلا لیست بدهد».

در عین حال خبر‌هایی ازتلاش پایداری برای جلب حمایت چهره‌های موثر در جریان اصولگرا از جمله صادق محصولی و آیت‌الله مصباح یزدی به گوش می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید که پایداری در این راه چقدر موفق خواهد بود.

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا البته هیچ شانسی را برای آنان متصور نیست. او گفت: «اینکه به تنهایی و مستقل وارد می‌شویم فقط یک شعار است».

او با تاکید بر اینکه «جبهه پایداری حتی در درون جریان اصولگرایی هم وزن قابل توجهی ندارد» گفت: «اعلام ورود مستقل ناشی از روحیه خودبزرگ‌بینی آن‌ها است و این خودبزرگ‌بینی نیز دقیقا از کوچک بودنشان ناشی می‌شود».

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: «شاید این حرف‌ها تکراری باشد، اما لازم است توجه داشته باشیم که ریاست جمهوری یک کار فردی است و نه جمعی. به این معنا که رئیس جمهور باید یک وسعت دید بالایی داشته باشد و پایداری و چهره‌هایش دارای چنین توانایی و جایگاهی نیستند. این طیف قادر نیست که حرکتی کرده و جامعه رابه سوی خود بکشد. حتی اگر فرض کنیم که چنین توفیقی داشته باشد که نخواهد داشت، در اداره کشور توفیقی نخواهد داشت».

وی افزود: «به نظر من این‌ها با ورود به انتخابات بیشتر در حال اذیت کردن خودشان هستند وقبلا هم همین کار را کرده‌اند.»
کریمی اصفهانی خاطر نشان کرد: «مساله قابل توجه دیگر نیز این است که همین شعار ما مستقل وارد می‌شویم، نوعی سهم‌خواهی و ابزار چانه‌زنی در میان دیگر طیف‌های اصولگرا است. اگر نه خودشان هم می‌داند که چنین جایگاه و امکان توفیقی ندارند.»
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که حمایت افرادی مثل آیت الله مصباح یزدی در توفیق این طیف چقدر موثر است؟ گفت: «ملاقات با آیت الله مصباح که موضوع جدیدی نیست. پایداری اصلا از همین جا شروع شد و تا مدت‌ها توانسته بود که حول محور آقای مصباح باشد. البته الان برای من روشن نیست که بازهم توانسته حمایت ایشان را جلب کند یا خیر. به هر حال فکر نمی‌کنم که این نوع ملاقات‌ها و حتی حمایت‌ها تاثیری در وضعیت آنان داشته باشد».

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کدامیک از سه گزینه آنان (جلیلی، فتاح و نیکزاد) شانس بیشتری برای موفقیت دارد؟ گفت: «یکی از ضعف‌ها و مشکلات پایداری همین محدود نگری است. به نظر من وضعیت این افراد مشخص است. حداقل روشن است که آقای جلیلی به عنوان جدی‌ترین گزینه آنان توانمندی لازم رابرای ریاست جمهوری ندارد. این‌ها نام او را مطرح کرده و او هم ناگزیر می‌شود که وارد شود و بیشتر اذیت می‌شود. آقای فتاح هم که هنوز نپذیرفته وارد میدان شود».

وی همچنین درباره اینکه کدام یک از این گزینه‌ها قادر است بدنه رای احمدی‌نژاد را جلب کند؟ گفت: «احمدی‌نژاد اصلا هیچ محل اعرابی در این مملکت ندارد. بعد از آن کارها دیگر اقبال و اثرگذاری ندارد. شاید خودش فکر کند که دارد و بخشی از جامعه که از نظر معیشتی مشکلاتی دارد به خاطر آن سیاست هدفمندی که بسیار هم غلط بود، هنوز به او مایل باشند، اما به طور کلی جایگاهی ندارد.»

کریمی اصفهانی تاکید کرد: «احمدی‌نژاد نه مطرح است و نه توان این را دارد که در توفیق طیفی موثر باشد. اگر کسی قرار است مطرح باشد باید با ولایت همراهی داشته باشد. مردم فراموش نکرده‌اند که او بیشترین اخطارها را گرفت و دو نفر از نزدیکانش که بار‌ها گفت یک روح در چند بدن هستند، از کسانی بودند که همین الان هم اگر مشخص شود، چه کار کرده‌اند دیگر احمدی‌‎نژاد از خجالت نمی‌تواند از خونه بیرون آید»./نامه‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها