تهدید با کلاشینکف و قطار قشنگ!

هواداران یک نماینده، مجلس را تهدید به درگیری مسلحانه کرده بودند

نظام را تهدید به درگیری مسلحانه کرده بودند

«احمد نادری»، نماینده تهران در مجلس گفت: به علت اعتراض به اعتبارنامه «تاجگردون»‌ تهدید مسلحانه شده‌ام. گویا ماجرای بررسی اعتبارنامه تاجگردون و حواشی آن، دارد به جاهای باریک می کشد. تصاویر زیر واکنش برخی مدعیان حامی تاجگردون در صفحات اینستاگرام شان است. احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس هم گفته است: قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تایید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می افتد.

حجم ویدیو: 3.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27

ادعای جنجالی نماینده تهران: به خاطر اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون تهدید مسلحانه شدم

یک نماینده مجلس از تهدید شدن خود با اسلحه گرم بخاطر اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون خبر داد.

احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت: ‌از دیروز که به اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون اعتراض کرده ام، هزاران پیام تهدید و تشکر ارسال شده. جالب‌ترین آن، تهدید به برخورد با اسلحه گرم بوده. قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تایید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می افتد.

وی این توئیت را با هشتگ تاجگردونیسم و عین الاسد منتشر کرده است.

اعتبارنامه تاجگردون

چرا اعتبارنامه تاجگردون تایید نشد؟

حواشی این روزهای مجلس یک دست اصولگرا متمرکز بر بررسی اعتبارنامه‌هاست. روز یکشنبه 11 خردادماه اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه آنها در شعب مختلف تایید شده به وسیله سخنگوهای شعب از تریبون مجلس اعلام شد. اما اعلام نشدن برخی اسامی جدل بین برخی نمایندگان را تایید کرد.

 اخیرا برخی نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت اعتراض کرده و او را متهم به رانت ‌خواری کرده بودند. اگر چه تاجگردون هم ساکت ننشست و نسبت به اعتبارنامه محمدباقر قالیباف که سابقه مالی او در دوران ریاست در شهرداری تهران مورد ابهام است و برخی دیگر از نمایندگان اعتراض کرد اما امروز اعتبارنامه قالیباف و دیگرانی که تاگردون اعتراض کرده بود، تصویب شد. منتها نامی از تاجگردون که خود رئیس شعبه 10 بررسی اعتبارنامه‌ها بود، در میان نبود.

سید ناصر موسوی‌لارگانی، رئیس شعبه 12 که مسئول بررسی اعتبارنامه تاجگردون است به رسانه‌ها گفته که به دلیل اعتراض 9 نماینده به اعتبارنامه تاجگردون مدارک و اسناد موجود در این باره به شورای نگهبان ارجاع شده است.  

او توضیح داده که با توجه به 29 و 30 آئین‌نامه داخلی مجلس، نامه‌ای را به همراه مستنداتی که معترضین به این اعتبارنامه، به شعبه تحویل دادند را به شورای نگهبان دادیم که آیا این مواردی که معترضین اعلام کردند، در زمان بررسی صلاحیت آقای تاجگردون در ایام انتخابات بررسی شده است یا نه.

موسوی لارگانی تاکید کرده که پس از دریافت جواب استعلام از شورای نگهبان، شعبه تشکیل جلسه می‌دهد و در خصوص این اعتبارنامه اعلام نظر می‌کند.

بررسی اعتبارنامه‌ها حداقل در چهار دوره مجلس اخیر حالت فرمالیته داشته و معمولا کسی در مجلس رد اعتبار نشده است. اما به نظر می‌رسد که مجلس یازدهم تصمیم دارد تا جدی‌تر به موضوع ورود کند.

بر همین اساس در روزهای اخیر برخی نمایندگان بر اعتبارنامه برخی دیگر اعتراض کرده‌اند. شاید این در واقع کشمکش و درگیری بین رئیس دو دوره‌ای کمیسیون برنامه و بودجه و برخی چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم باشد.

روز شنبه ابتدا روح‌الله نجابت (نماینده شیراز و زرقان) علی‌‌اکبر کریمی ( نماینده اراک) و علیرضا زاکانی (نماینده قم) نامه اعتراضی به سیدناصر موسوی لارگانی رئیس شعبه 12 درباره اعتبارنامه تاجگردون ارجاع دادند.

اعتبارنامه تاجگردون

پس از آن هم علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، احمد نادری، اقبال شاکری، مجتبی رضاخواه، مالک شریعتی نیاسر که همگی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران هستند در نامه‌ای به شعبه 12 به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کردند. البته به نظر می‌رسد که 6 نفر دوم به دلیل اعتراض تاجگردون به اعتبارنامه قالیباف اقدام به اعتراض به اعتبارنامه او کرده‌اند.

البته گفتنی است که به جز غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه سیدکاظم دلخوش و حسین محمدصالحی هم هنوز از سوی شعب تعیین شده، مورد تایید قرار نگرفته است.

به هر حال به نظر می‌آید مشکل اصلی اصولگرایان تاجگردون است. به همین منظور باید منتظر پاسخ بررسی شورای نگهبان ماند که بر اساس گفته‌های موسوی لارگانی اگر شورای نگهبان آن اسناد را قبلا بررسی نکرده باشد، احتمالا اصولگرایان مجلس اعتبارنامه تاجگردون را رد خواهند کرد.

سه نماینده‌ای که اعتبارنامه‌شان تصویب نشد، چه کسانی بودند؟

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی روال بررسی اعتبارنامه‌های تایید نشده را تشریح کرد.

محمدحسین فرهنگی با بیان این‌که اعتبارنامه قریب به اتفاق نمایندگان به تصویب رسیده، اظهار کرد: در مورد اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده، شعب اعتراضات را بررسی می‌کند اگر اعتبارنامه در شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد. این کمیسیون هم 15 روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که طبق اصلاح آیین‌نامه، مجلس از همان روز اول رسمیت داشته، تصریح کرد: برهمین اساس انتخابات هیات‌رییسه برگزار شد و در واقع بعد از تایید نمایندگان هم می‌توانند رای بدهند و هم می‌توانند به عنوان مثال برای هیات‌رییسه کاندیدا شوند.

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته هیات‌رییسه اظهار کرد: کمیسیون تدوین آیین‌نامه گفت در این جلسه مقرر شد در نحوه‌ی امتیازبندی کمیسیون‌ها تغییراتی اعمال شود.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه نمایندگان تایید شد و تنها تایید اعتبارنامه سه منتخب سیدکاظم دلخوش، غلامرضا تاجگردون و حسین محمدصالحی از سوی شعب اعلام نشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها