زنگنه:شرایط کنونی کشور بسیار دشوارتر از دوران جنگ است

وزیر نفت گفت: همه باید در شرایط سخت فعلی با تعامل و روحیه جهادی در مسیر رفع مشکلات مردم و توسعه کشور قدم برداریم. اکنون زمان درگیری و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست.

زنگنه:شرایط کنونی کشور بسیار دشوارتر از دوران جنگ است

 بیژن زنگنه در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «رهیافت»در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی می‌توان قیمت نفت را پیش‌بینی کرد، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در وضعیت فعلی قیمت نفت را پیش‌بینی کند،‌زیرا قیمت نفت تابع عرضه و تقاضاست. واقعیت این است که طرف تقاضا خیلی مبهم است، به سبب اینکه معلوم نیست چه زمانی اقتصاد جهانی فعال می‌شود. رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در حال حاضر منفی است.

زنگنه گفت: شرایطی که اکنون کشور در آن به‌سر می برد بسیار دشوارتر از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است؛ با این تفاوت که کشته و زخمی خیلی ملموس و قابل ملاحظه‌ای ندارد.

وی رفتار آمریکا با ایران را جنایت علیه بشریت خواند و گفت: اگر دنیا حساب و کتابی داشت، باید آمریکایی‌ها به دلیل ارتکاب این جنایت‌ها محاکمه می‌شدند.

زنگنه با بیان اینکه بدون روحیه جهادی و فداکارانه در این شرایط نمی‌توان صنعت نفت کشور را اداره کرد، ادامه داد: تمامی بخش‌های وزارت نفت با روحیه جهادی در حال خدمت هستند تا فشار کمتری از ناحیه تحریم‌ها و دشمن به مردم و جامعه وارد شود.

وی درباره تأثیرپذیری از کرونا افزود: کرونا هم با تعطیلی کسب وکارها و فعالیت‌های اقتصادی در سطح دنیا و ایران و به دنبال آن، کاهش تقاضا و همین طور افت قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی آسیب جدی به این صنعت وارد کرده است. همه باید در این شرایط سخت با تعامل و روحیه جهادی در مسیر رفع مشکلات مردم و توسعه کشور قدم بردارند. اکنون زمان درگیری و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها