عارف:قیمت بنزین آزاد باید به فوب خلیج فارس می‌رسید!

رییس فراکسیون امید گفت:اصلاح قیمت بنزین بحث جدی بود که مربوط به امروز و دیروز نیست و کاری است که از برنامه سوم شروع شد.

عارف:قیمت بنزین آزاد باید به فوب خلیج فارس می‌رسید!

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطروحه به روند اعلام طرح اصلاح قیمت بنزین گـفت: اصلاح قیمت بنزین بحث جدی بود که مربوط به امروز و دیروز نیست. کاری که از برنامه سوم شروع شد و طی آن باید قیمت بنزین آزاد و به فوب خلیج فارس می‌رسید همچنین منابع حاصل از آن نیز صرف توسعه و پیشرفت و برای مواردی همچون تامین اجتماعی، توسعه زیربناها و بهبود وضعیت اقشار آسیب‌پذیر هزینه می‌شد.

وی ادامه داد: در همان زمان مجلس هفتم تصویب کرد هر نوع افزایش قیمت ممنوع شود که بخشی از مشکلات امروز ناشی از همان تصمیم است، اقدامی که در راستای مخالفت با دولت اصلاحات انجام شد؛ از آن زمان تاکنون همواره موضوع اصلاح قیمت حامل‌های انرژی با تاکید بر نداشتن آثار تورمی مطرح بود.

عارف با بیان این‌که «باید دولت در طول شش سال گذشته مسیر اصلاح قیمت بنزین را جلو می‌برد»، افزود: در این دوره همواره بحثی بین دولت و مجلس برای اصلاح قیمت بنزین وجود داشت؛ مجلس به قانون برنامه ششم و اختیار دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاکید داشت و دولت از آن سر باز می‌زد این رفتار دولت باعث تلقی در برخی از نمایندگان شد که دولت می‌خواهد توپ را در زمین مجلس بیاندازد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها