هشدار سازمان جهانی بهداشت:

آبله میمون مانند کرونا جهان را فرا میگیرد

سازمان جهانی بهداشت با هشدار اینکه آبله میمون مانند کرونا می شود به کشورها گفت باید سریعتر واکسیناسیون را انجام داد.

آبله میمون مانند کرونا جهان را فرا میگیرد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که کشورها باید گام‌های سریعی برای مهار شیوع آبله میمون بردارند و اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را به اشتراک بگذارند.

سیلوی بریاند، مدیر سازمان جهانی بهداشت برای آمادگی در برابر خطرات عفونی جهانی، در مجمع سالانه آژانس سازمان ملل گفت: «ما فکر می‌کنیم که اگر اقدامات درست را اکنون انجام دهیم، احتمالاً می‌توانیم به راحتی آن را مهار کنیم».

آبله میمون یک عفونت ویروسی معمولاً خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا عمدتا شیوع می کند.

این بیماری عمدتاً از طریق تماس نزدیک گسترش می یابد و تا زمان شیوع اخیر، به ندرت در سایر نقاط جهان مشاهده می شد، به همین دلیل است که ظهور اخیر موارد در اروپا، ایالات متحده و سایر مناطق زنگ خطر را به وجود آورده است.

تا کنون، حدود 300 مورد تایید شده یا مشکوک در حدود 20 کشوری وجود دارد که قبلاً ویروس در آنها پخش نشده بود.

برایاند در یک جلسه توجیهی فنی برای کشورهای عضو گفت: "برای ما، ما فکر می کنیم که اولویت اصلی در حال حاضر تلاش برای مهار این انتقال در کشورهای غیر بومی است."

وی افزود: اقدامات مورد نیاز شامل تشخیص زودهنگام و جداسازی موارد و ردیابی تماس است.

بریاند گفت که کشورهای عضو باید اطلاعات مربوط به ذخایر نسل اول واکسن های آبله را نیز به اشتراک بگذارند که می تواند علیه آبله میمون نیز موثر باشد.

او گفت: "ما دقیقاً تعداد دوزهای موجود در جهان را نمی دانیم و به همین دلیل است که ما کشورها را تشویق می کنیم تا به سازمان جهانی بهداشت مراجعه کنند و به ما بگویند ذخایر آنها چقدر است." اسلایدی از ارائه او، منابع جهانی را "بسیار محدود" توصیف کرد.

در حال حاضر، مقامات WHO توصیه می کنند که از واکسیناسیون انبوه خودداری کنید، در عوض واکسیناسیون هدفمند را در صورت امکان برای تماس نزدیک افراد آلوده پیشنهاد می کنند.

روزاموند لوئیس، رئیس دبیرخانه آبله که بخشی از برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی است، گفت: "تحقیق پرونده، ردیابی تماس، ایزوله سازی در خانه بهترین گزینه برای شما خواهد بود."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها