درصورت التهاب پروستات،

مصرف گوشت قرمز را محدود کنید!

بی اختیاری در کنترل ادرار، وجود کریستال، عفونت یا خون در ادرار و یا بالا بودن فاکتور PSA در خون، نشانه ای بر التهاب یا بدخیمی پروستات است

مصرف گوشت قرمز را محدود کنید!

یکی از مشکلات رایج در بین میانسالان مرد و البته مردان جوان، التهاب غده پروستات است که اگر کنترل نشود میتواند تبدیل به سرطان پروستات شود. هرچقدر سن مردان بیشتر شود این احتمال بیشتر خواهد شد.

به علاوه سابقه ژنتیکی سرطان پروستات فاکتوری مهم در میزان ابتلای سایر اعضای خانواده به التهاب یا سرطان پروستات است. 

مردان چاق به ویژه مردان با چاقی شکمی بیشتر در معرص خطر التهاب غده پروستات هستند. به علاوه عدم فعالیت بدنی زمینه را برای التهاب پروستات فراهم میکند.

مطالعات نشان داده اند که مردانی که در طول هفته مقادیر زیاد گوشت قرمز ، سوسیس و کالباس مصرف میکنند به این نوع سرطان بیشتر دچار میشوند. حالا تصور کنید که اگر این مردان چاق باشند و ورزش هم نکنند چقدر این احتمال بیشتر میشود. 

بی اختیاری در کنترل ادرار، وجود کریستال، عفونت یا خون در ادرار و یا بالا بودن فاکتور PSA در خون، نشانه ای بر التهاب یا بدخیمی پروستات است که البته این یافته با آزمایشات تکمیلی بیشتر مشخص خواهد شد.

اگر دچار التهاب پروستات هستید اول از همه در صدد کنترل وزن خود باشید. به علاوه مصرف گوشت قرمز را بسیار بسیار محدود کرده و هرگز از سوسیس و کالباس استفاده نکنید.

مردانی که کالری زیادی از رژیم خود دریافت میکنند و به عنوان مثال مدام مواد شیرین و پرچرب میخورند، بیشتر در معرض خطر هستند.

مصرف روزانه کیوی، بروکلی، هویج، اسفناج، کدوحلوایی، سیر و پیاز نقش مهمی در پیشگیری از التهاب و بزرگ شدن غده پروستات دارد.

این روزها که فعالیت بدنی تقریبا صفر شده بیشتر به تغذیه خود اهمیت دهید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها