نمک و سرکه در از بین رفتن ویروس کرونا بی تاثیر است

در شرایط شیوع کرونا بهترین روش برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده از مواد ضدعفونی مخصوص سبزیجات است.

نمک و سرکه در از بین رفتن ویروس کرونا بی تاثیر است

این روزها که همه نگران کرونا ویروس هستیم سوالات متعددی در مورد نحوه ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات پیش آمده است. بارها و بارها شنیدید که ویروس کرونا به دلیل ساختار غشای آن، توسط آب و صابون و مواد دترژنت از بین میرود. احتمال اینکه ویروس کرونا توسط سبزی جات یا میوه جات وارد خانه همه ما بشود بسیار زیاد است. 

سبزیجات علاوه بر آلودگی انگلی ، آلودگی باکتریایی و گاهی ویروسی نیز دارند. 

خیلی از افراد برای ضدعفونی کردن سبزیجات از نمک استفاده می‌کنند. استفاده از نمک باعث انگل زدایی و ویروس کشی سبزیجات نمی‌شود و تنها سموم و آفت کش‌ها را از سطح سبزیجات پاک می‌کند. مرحله مهم در ضدعفونی کردن سبزیجات هم انگل‌زدایی سبزیجات و هم میکروب زدایی از آنها است. 

بعضی از افراد برای ضدعفونی کردن سبزیجات به سراغ مواد طبیعی مانند سرکه و آبلیمو می‌روند، اما در شرایط شیوع کرونا بهترین روش برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده از مواد ضدعفونی مخصوص سبزیجات است. اگر مواد ضدعفونی در دسترس شما نبود، می‌توانید برای انگل زدایی سبزیجات از مایع ظرفشویی استفاده کنید. کرونا از دسته ویروس‌هایی است که با مواد ضدعفونی کننده سبزی و میوه جات از بین می‌رود پس بهتر است در این مدت اول از چند قطره مایع ظرفشویی در آب و پس از آبکشی از چند قطره مواد ضدعفونی کننده سبزیجات در آب استفاده و در نهایت آبکشی و مصرف کنید. 

البته توصیه بهتر ، پختن یا بخارپز کردن سبزیجات در روزهای کرونایی است. 

در روزهای کرونایی سبزیجات پخته کنار غذا را فراموش نکنید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها