آیا میوه باعث چاقی می شود؟

میوه‌ها دارای ارزش غذایی بالایی هستند به همین دلیل نمی‌توان از مصرف آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مصرف میوه باید به میزان مناسب و تعیین شده باشد.

آیا میوه باعث چاقی می شود؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

میوه‌ها در هرم غذایی جایگاه ویژه‌ای دارند. انواع ویتامین‌ها، مینرال ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین فیبر را می‌توان از میوه به دست آورد. اما با وجود تمامی این فواید، باید میزان مصرف میوه را کنترل کنید.

 

میوه‌ها دارای قند فروکتوز هستند که می‌تواند انرژی خوبی را در اختیار بدن قرار دهد. فروکتوز یکی از سه سوخت اصلی بدن است و مانند سایر قندها می‌تواند موجبات چاقی را فراهم کند. اما در صورت کنترل میزان مصرف و نحوهٔ استفاده، می‌توان از مزایایی خوبی برخوردار شد.

 

انرژی فروکتوز به‌راحتی و به سرعت آزاد می‌شود و همچنین قابلیت جذب به وسیله انتشار از دستگاه گوارش را دارد. فروکتوز اضافی در کبد می‌تواند به تری گلیسرید تبدیل شود و در نتیجه به شکل چربی ذخیره شود.

 

میوه‌ها دارای ارزش غذایی بالایی هستند به همین دلیل نمی‌توان از مصرف آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مصرف میوه باید به میزان مناسب و تعیین شده باشد. چراکه میوه‌ها با وجود فواید بسیار، دارای قند هستند و مصرف بیش از حد آن‌ها قطعاً انرژی مازادی به همراه خواهد داشت که منجر به چاقی می‌شود.

 

 

معمولاً کارشناسان تغذیه 2 الی 3 واحد میوه در روز توصیه می‌کنند که البته اگر فرد مشکل سلامتی خاصی دارد میزان آن به تشخیص کارشناس تغییر خواهد کرد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها