سازمان نظام پرستاری: ماهانه ۱۰۰ پرستار مهاجرت می‌کنند

«محمد میرزابیگی»، رییس کل سازمان نظام پرستاری می‌گوید به صورت میانگین ماهیانه ۱۰۰ نفر در این حوزه مهاجرت می‌کنند.

سازمان نظام پرستاری: ماهانه ۱۰۰ پرستار مهاجرت می‌کنند

گزارش رسانه‌ها در ایران، رییس کل سازمان نظام پرستاری روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت در کشورهای دیگر به ازای هر یک هزار نفر، حداقل بین چهار تا هشت پرستار وجود دارد اما در ایران به ازای هر یک هزار نفر بیمار، کمتر از یک پرستار مشغول به کار است.

 

میرزابیگی هم‌چنین گفت کشورهای دیگر به شدت از پرستاران ایرانی استقبال می‌کنند.

 

او توضیح داد در ۱۴ ماه شیوع کرونا، ۸۰ هزار پرستار مبتلا به این ویروس شدند و ۱۱۰ نفر از آن‌ها فوت کردند.

 

براساس آماری که رییس کل سازمان نظام پرستاری ارایه کرد، حدود هشت هزار پرستار به خاطر بستری، قرنطینه و مسایل مرتبط طی یک سال اخیر از خدمت منفک شدند و در مقابل، افرادی که در طول یک سال به بهانه مجوزهای استخدامی وارد گردونه خدمت شده‌‌اند، کمتر از هشت هزار نفر است.

 

براساس اعلام نظام پرستاری، ۱۴۰ هزار پرستار در بالین، ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری از کارشناسی تا دکترا در دانشکده‌های پرستاری و هم‌چنین ۳۰ هزار پرستار نیز در بخش مراقبت‌های در منزل به صورت جامعه‌نگر مشغول به فعالیت هستند.

 

پیش از این، «علی اعطا»، سخن‌گوی شورای شهر تهران روز ۳۰ آذر۱۳۹۹ دلایل افزایش درخواست گواهی جهت مهاجرت پرستاران در ایران را «بحث‌های مالی» و «عدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات» عنوان کرده و گفته بود: «بر اساس آمار رسمی از سوی یکی از مسوولان، درخواست گواهی برای مهاجرت در میان پرستاران سه برابر شده است. این آمار رسمی است و از افزایش چند ده برابری این گواهی خبر می‌دهد.»

 

اعطا هم‌چنین گفته بود ۵۰ هزار پرستار بی‌کار در ایران وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها