رییس سازمان محیط زیست مشخص شد

طی حکمی سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی را به سمت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شد.

رییس سازمان محیط زیست مشخص شد

به گزارش سلامت نیوز: سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد.

 بر اساس آخرین خبرهای رسیده سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب، طی حکمی سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی را به سمت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

رفیعی نماینده‌ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران در مجلس شورای اسلامی است. او عضو "کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی" دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی، رییس فراکسیون محیط زیست و عضو فراکسیون زنان مجلس است.

اگر چه حضور رفیعی در محیط زیست چندان طولانی نیست و سابقه کار اجرایی چندانی ندارد؛ اما کارنامه اش در مدت کوتاه ریاستش بر فراکسیون محیط زیست مقبول تر از همتایان گذشته خود در فراکسیون فوق است. او از مخالفان جدی "صید ترال" در آب‌های ایران بوده که از همان روزهای نخست تشکیل فراکسیون محیط زیست مجلس و قرار گرفتن در راس آن، برای لغو صید ترال اقداماتی جدی را آغاز کرد.

این اقدامات که با تشکیل یک کارگروه تخصصی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و برخی کنشگران محیط زیست آغاز شد، توانست صید ترال را برای برخی گونه ها متوقف کند.

رفیعی خود در اینباره گفته است:« فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، بررسی صید ترال را به صورت علمی و کارشناسی در دستور کار خود قرار داد تا به جهت آیش دریا صید ترال متوقف شود. ۵۳ هزار صیاد در سواحل جنوبی ایران به صورت مستقیم از صید سنتی ارتزاق می‌کنند؛ اما متاسفانه حدود ۱۰ سال است که پدیده شومی به نام صید ترال با جارو کردن تمامی ماهیان دریای جنوب کشور، صیادان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است؛ به نحوی که حدود ۸۰ درصد صیادان چابهار به واسطه ورود کشتی‌های صید ترال به این آب‌ها بیکار شدند. صید ترال شغل و احساس هویت شغلی صیادان را از بین برده و موجب افزایش چشمگیر معضلات اجتماعی، چون اعتیاد، قاچاق و مشکلات خانوادگی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها