آبله میمون ویروس جدید/اروپا به قرنطینه می رود

سازمان بهداشت جهانینشستی اضطراری برای بحث در مورد شیوع آبله میمون پس از تایید بیش از 100 مورد در اروپا برگزار کرد.

آبله میمون ویروس جدید/اروپا به قرنطینه می رود

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه نشستی اضطراری برای بحث در مورد شیوع اخیر آبله میمون(یک عفونت ویروسی که در غرب و مرکز آفریقا شایع است) پس از تایید بیش از 100 مورد در اروپا برگزار کرد.

 در آنچه آلمان به عنوان بزرگترین شیوع در اروپا تا کنون توصیف کرده است، موارد ابتلا در حداقل 9 کشور - بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و بریتانیا - و همچنین ایالات متحده گزارش شده است. 

 اسپانیا 24 مورد جدید را در روز جمعه گزارش داد، عمدتاً در منطقه مادرید که دولت یک منطقه را به دلیل اکثر عفونت ها بسته است. 

 بیمارستانی در سرزمین های اشغالی قدس مردی 30 ساله را مداوا می کرد که پس از ورود اخیر از اروپای غربی، علائمی مطابق با این بیماری نشان می داد.

 این بیماری که اولین بار در میمون ها شناسایی شد، معمولاً از طریق تماس نزدیک گسترش می یابد و به ندرت در خارج از آفریقا گسترش می یابد، بنابراین این سری از موارد باعث نگرانی شده است.

با این حال، با توجه به اینکه ویروس به راحتی SARS-COV-2 گسترش نمی یابد، دانشمندان انتظار ندارند که این شیوع به یک بیماری همه گیر مانندکووید-19 تبدیل شود.

آبله میمون معمولاً یک بیماری ویروسی خفیف است که با علائم تب و همچنین بثورات ناهموار مشخص مشخص می شود.

 سرویس پزشکی نیروهای مسلح آلمان که روز جمعه اولین مورد خود را در این کشور شناسایی کرد، گفت: «این بزرگترین و گسترده ترین شیوع آبله میمون است که تاکنون در اروپا دیده شده است».

 یک مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت: به نظر می رسد در حال حاضر خطر کمی برای عموم مردم وجود دارد.

فابیان لندرتز، از موسسه رابرت کخ، شیوع این بیماری را یک اپیدمی توصیف کرد.

وی گفت: "اما بعید است که این اپیدمی طولانی مدت باشد. موارد را می توان از طریق ردیابی تماس به خوبی جدا کرد و همچنین داروها و واکسن های موثری وجود دارد که در صورت لزوم می توان از آنها استفاده کرد."

 با این حال، رئیس سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت که نگران است با تجمع مردم برای مهمانی‌ها و جشنواره‌ها در ماه‌های تابستان، عفونت‌ها در منطقه تسریع شود.

 واکسن خاصی برای آبله میمون وجود ندارد، اما داده‌ها نشان می‌دهند که واکسن‌هایی که برای ریشه‌کن کردن آبله استفاده می‌شوند تا 85 درصد در برابر آبله میمون مؤثر هستند.

 مقامات بریتانیایی گفتند که واکسن آبله را به برخی از کارکنان مراقبت های بهداشتی و برخی دیگر که ممکن است در معرض آبله میمون قرار داشته باشند، ارائه کرده اند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها