طلب ۱۳۰۰ میلیاردی سازمان مالیاتی از بیمه دولتی ایران

بر اساس اسنادی به دست آمده، شرکت بیمه ایران برای سال‌های ۹۱ تا ۹۴ و سال ۹۶ در مجموع مبلغ چهار هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به اداره امور مالیاتی بدهکار بوده است که تا پایان سال مالی ۹۷ فقط ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است!

طلب ۱۳۰۰ میلیاردی سازمان مالیاتی از بیمه دولتی ایران
به عبارتی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از رقم مالیات بر ارزش افزوده باقیمانده، هنوز به سازمان امور مالیاتی پرداخت نشده است.

البته شرکت بیمه دولتی ایران نسبت به رقم باقیمانده مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که ۷۲۵ میلیارد تومان آن جریمه بوده اعتراض کرده اما در اصل، هیچ ذخیره‌ای بابت این رقم درحساب‌های خود منظور نکرده است.

به صورت مشخص معلوم نیست که چرا شرکت بیمه ایران درصورت‌های مالی ۹۷ خود هیچ ذخیره‌ای بابت آن در نظر نگرفته اما عدم درج ذخایر، منجر به افزایش سود اعلامی و کاهش زیان در صورت‌های مالی این شرکت می‌شود.

گزارش‌ها حاکیست زیان انباشته شرکت بیمه دولتی ایران در پایان سال ۹۷ به ۵ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. زیان انباشته شرکت بیمه ایران در سال ما قبل از آن حدود ۵ هزار و ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است

گفتنی است محسن پورکیانی، از خرداد ماه ۹۵ با حکم علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد تا همین چند روز پیش مدیرعامل بیمه دولتی ایران بوده است. به گفته حمیده زرآبادی، نماینده مجلس، وی اکنون با لابی و فشار وزیر کنونی اقتصاد و معاون بانک و بیمه‌اش، چند روز پیش غیرقانونی مدیرعامل بیمه البرز شد!/نود اقتصادی
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها