بخشودگی جرائم مالیاتی به استان‌ها تفویض اختیار شود

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: بخشودگی جرائم مالیاتی فروش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی به استان ها تفویض اختیار شود.

بخشودگی جرائم مالیاتی به استان‌ها تفویض اختیار شود

جمال رازقی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس گفت: در حال حاضر موضوع بخشودگی جرائم مالیاتی فروش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی تا ۴۰ درصد در حوزه اختیارات استانی است، که مطالبه فعالان بخش خصوصی تفویض اختیار ۱۰۰ درصدی در این حوزه به استان‌هاست.

او گفت: تولیدات صنایع تبدیلی به دلیل فسادپذیر بودن محصولات و عدم امکان نگهداری آن‌ها به مدت طولانی بود که بر این اساس آن بخشودگی حال حاضر تا ۴۰ درصد است.

رازقی گفت: با توجه به اینکه این موضوع درخواست جدی بخش خصوصی استان و کشور است، نیاز است استانداری فارس در مکاتبه‌ای با سازمان امور مالیاتی کشور این موضوع را پیگیری کند تا برای جرائم و بخشودگی آن اختیارات لازم به استان داده شود.

او گفت: قیمت ارز برای واحد‌ها به ویژه صنایع تبدیلی قیمت پایینی است به گونه‌ای که قادر به رقابت با دیگر کشور‌ها نیستند، تولیدکننده سالیان زیاد زحمت کشیده، اما امروز در صادرات با زیان بزرگ روبه‌رو است، ما که موافق آزادسازی قیمت ارز بودیم، اما نمی‌شود قسمتی را آزاد کنید و قسمتی آزاد نباشد؛ دولت باید در اقتصاد کشور و به ویژه تولید به یک وحدت نظر برسد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عدم تمکین دستگاه‌ها به اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید از گلایه‌های بخش خصوصی و تولیدکنندگان است.

رازقی گفت: ۲۹۳ واحد به کارگروه رفع موانع تولید مراجعه کردند در مجموع ۳۵ درصد مصوبات اجرایی نشده است در حالی که دادستان کل کشور و استان برای اجرایی شدن این مصوبات تکلیف کرده است.

او همچنین با انتقاد از تعدد سامانه‌ها در مسیر تولید گفت: تعدد سامانه‌های تولیدی از مهم‌ترین گلایه‌هاست، چراکه تولیدکنندگان برای یک کار ساده باید با ۲۵ سامانه درگیر باشند.

رازقی گفت: وزارت اقتصاد هر روز سامانه تعریف می‌کند که این کار قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد، هیچ اتفاقی هم با این سامانه‌ها در راستای بهبود اوضاع رخ نمی‌دهد بلکه تنها هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

او گفت: البته مشکل در استان نیست از وزارت اقتصاد و دارایی انتقاد کرد که این وزارت خانه ماموریت دارد که موانع را بردارد، اما بیش از همه سامانه تعریف می‌کند.

رازقی در ادامه از مدیرکل دارایی استان درخواست کرد از طریق وزارت خانه متبوع خود مشکل را پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها