احتمالا از امروز مردم می توانند اعتراض خود را به حذف یارانه ثبت کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امکان ثبت اعتراض به حذف یارانه و دهک جمعیتی در سامانه «حمایت» مهیا می شود و احتمالا از امروز( شنبه) مردم می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

احتمالا از امروز مردم می توانند اعتراض خود را به حذف یارانه ثبت کنند

مهدی اسلام خواه، اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت برای بازتوزیع یارانه کالای اساسی و کاهش فقر مطلق دیگر یارانه ۴۵ تومنی و معیشتی دیگر وجود ندارد و جمعیت دهک بندی شده است و این دهک بندی حاصل  داده های درآمدی و فیریکی است که مردم دارند.

وی با بیان این که با توجه به این داده ها جمعیت در ۹ دهک یارانه دریافت می کنند افزود: ۳دهک اول افراد کم درآمدی هستند که ۴۰۰ هزار تومان به حساب آن ها واریز شده  و به دهک های ۴ تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان یارانه داده شده است.

اسلام خواه  با تاکید بر این که افرادی که پیامک یارانه برای آن ها نیامده است حتما حساب های خود را رصد کنند افزود: ممکن است به علت ترافیک پیامک ها پیامک دریافت نکرده اند و بنا را دیدن موجودی حساب قرار دهند و از دیگر سود فقط مبلغ یارانه در حساب آن ها مسدود می شود نه کل حسابشان و مردم از این بابت نگرنی نداشته باشند.

وی با بیان این که ۳۰درصد مردم در سه دهک اول قرار دارند افزود: ۶۰  درصد از مردم در دهک  چهار تا ۹  و  ۱۰ درصد هم در دهک دهم قرار دارند که  حذف شده اند.

وی تاکید کرد: افرادی که به نوع دهک و یا حذف خود معترضند می توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت کنند و لینک ثبت اعتراض از امروز فعال خواهد شد و چنانچه افرادی که یارانه به آنها تعلق نگرفته درخواست بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود را دارند، باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و اگر در بررسی مجدد شرایط مالی  اقتصادی این خانوارها، مشمول دریافت یارانه شناخته شوند، یارانه دوره فعلی سوخت نشده و به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از مردم خواست تا برای اعتراض به دهک یا پرداخت نشدن یارانه خود به فرمانداری و استانداری مراجعه نکنند و افزود: اولا نیاز به مراجعه نیست و دوم این که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی متولی این امر است و اگر هم به این اداره کل مراجعه کنند بار هم باید در سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از همان ابتدای سال ۹۳ یارانه دریافت نکرده اند و یا جا مانده اند که  این موارد توسط سازمان هدفمندی یارانه ها بررسی می شود و در  قانون نیز دیده شده تا سامانه ای برای این کار راه اندازی شود تا جا ماندگان در آن جا ثبت نام کنند.

وی افزود: با توجه به گذشت زمان زیادی از سال ۹۳ تا کنون اطلاعات جا ماندگان دوباره به روز رسانی می شود و با ثبت اعتراض مردم در سامانه ها حتی علت قطع نیز نمایش داده خواهد شد تا مردم متوجه علت قطع یارانه خود شوند.

وی با بیان این که ۹۶ درصد مردم استان یارانه و ۸۵ درصد نیز یارانه معیشتی دریافت می کردند افزود: به احتمال زیاد بیش از ۹۰ درصد مردم خراسان شمالی مشمول یارانه جدید شده اند اما هنوز آمار دقیقی در این زمینه نداریم که باید از وزاتخانه اخذ شود./ ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها