اطلاعات بانک‌های ایرانی حتی برای بانک مرکزی هم شفاف نیست!

موسی شهبازی معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت گفت: همه اطلاعات عملکردی بانک‌های ایرانی حتی برای بانک مرکزی هم شفاف نیست!

حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

بررسی زیان انباشته 67/000/000/000/000 تومانی بانک ملی

اعتماد نوشت کمتر از یک روز پس از وعده شفافیت در تاریکخانه شرکت‌های دولتی، انتشار صورت‌های مالی بانک ملی ایران به همراه چند شرکت دیگر دولتی نشان داد که وزارت امور اقتصادی و دارایی عمل به این وعده را در تداوم تلاش وزیر قبلی آغاز کرده است. 

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که در هنگام رای اعتماد این وعده را داده بود، یکشنبه گذشته اعلام کرد که «با مراجعه به سایت کدال، می‌توان صورت‌های مالی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرد.»

اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران بیشتر شد

رشد منابع جذب شده از طریق سپرده گذاری در بانک ملی ایران نشان می دهد اعتماد مردم به این بانک با قوت در حال افزایش است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جدول وضعیت ترکیب منابع این بانک از رشد بیش از ۲۶ درصدی سپرده های ریالی و رشد بیش از ۹۲ درصدی سپرده های ارزی طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل آن حکایت دارد.

همچنین اطلاعات موجود نشان می دهد جمع کل سپرده های ارزی و ریالی دریافتی این بانک طی سال گذشته ۳۴/۳ درصد بیش از سال قبل آن بوده است.

در شرایطی که حساب های قرض الحسنه ارزان ترین سپرده ها در بانک هستند و هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد، رشد کم سابقه منابع آن ها نشان دهنده عمق اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران است.

یادداشت اینستاگرامی مدیرعامل بانک‌ملی در پاسخ به برخی حواشی و اخبار منتشر شده در خصوص صورت های مالی این بانک 

بسیاری از شعب ما سودده نیستند اما به خاطر مردم آن را باز نگه داشتیم.

صورت حساب مالی

 تسهیلات ۲۰ و ۳۰ ساله قرض‌الحسنه بانک صنعت و معدن برای اشباح!

 به گزارش «نود اقتصادی» براساس صورت مالی بانک صنعت و معدن، این بانک تعداد قابل‌توجهی وام‌ بلندمدت قرض‌الحسنه  برای مدیران خود اعطا کرده که در صورت مالی به‌جای شفاف‌سازی نام این مدیران، از افشای نام آنها خودداری کرده است. این تسهیلات که به مدیران این بانک داده‌ شده، در اقساط ۲۰، ۲۵ و ۳۰ ساله و با سود ۱ تا ۱۴ درصد است.

صورت حساب مالی

اتفاق عجیب در بانک دولتی مسکن

 بانک مسکن نام مدیران دریافت‌کننده وام‌های قرض‌الحسنه ۳۰ساله را سانسور کرد.

 طبق اطلاعات صورت مالی بانک مسکن، در لیست دریافت‌کنندگان تسهیلات بلندمدت بانک مسکن، فردی دهها فقره وام ۲۰، ۲۵ و ۳۰ ساله با سود صفر، ۱، ۷ و ۱۰ درصد دریافت کرده که بانک مسکن نام وی را سانسور و از عنوان معاون مدیرعامل برای او استفاده کرده است.

صورت حساب مالی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها