تولید مس شیلی از زمان همه‌گیری کرونا برای نخستین بار در ماه ژوئن کاهش یافت

طبق داده‌های منتشر شده از سوی سازمان آمار دولتی شیلی (INE) تولید مس این کشور برای نخستین بار، از زمانی که ویروس کرونای جدید در این بزرگ‌ترین سرزمین تولیدکننده فلز سرخ شایع شد، در ماه ژوئن با 0.6 درصد افت به 472 هزار و 172 تن تنزل یافت.

تولید مس شیلی از زمان همه‌گیری کرونا برای نخستین بار در ماه ژوئن کاهش یافت

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه در این میان، تولید کارخانجات این کشور واقع در امریکای جنوبی، به گفته همین سازمان، در ماه ژوئن که اوج گرفتن ابتلا به این بیماری اقتصاد شیلی را زیر ضربات خود گرفت 8.3 درصد کاهش داشت.

تولید مس این کشور تاکنون تنها نقطه درخشان در اقتصاد آن بوده چراکه شرکت‌های معدنکاری با به‌کارگیری صرفاً کارکنان اصلی به استخراج و فرآوری این فلز ادامه دادند. آن‌ها تمام پیش‌بینی‌ها را بی‌اثر کردند و باعث شدند که شیلی از همسایه‌اش، پرو که شاهد کاهش تولید مس خود در اثر همه‌گیری کووید 19 بود، پیشی گیرد.

با وجود این، ناظران صنعت مس هشدار داده بودند که این کشور با کارکنان کاهش‌یافته و روند روبه‌رشد ابتلا به کووید 19 نمی‌تواند تولیدش را خیلی طولانی حفظ کند. شیلی با رقم بالای 350 هزار مبتلا و بیش از 9300 جانباخته، از جمله کشورهایی در امریکای لاتین است که بیشترین ضربه را از این ویروس خورده است.

منبع:‌ Mining Weekly

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها