عرضه اولیه سیتا در بورس

عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین که تنها شرکت سیمانی غیربورسی در این هلدینگ در حال آماده‌سازی ارسال امیدنامه خود به بورس است.

عرضه اولیه سیتا در بورس

به گزارش مستقل آنلاین : مدیرعامل سرمایه‌گذاری سیمان تامین ضمن اعلام خبر فوق در نشست خبری به مناسبت عرضه سهام این شرکت، گفت: سیمان تامین دارای ۴۵ زیرمجموعه متشکل از ۲۶ شرکت بورسی و ۱۹ شرکت غیر بورسی است که ارزش کل پرتفوی سهام حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

رضا جمارانیان با اشاره به این مطلب که شرکت فعالیت خود را در صنعت سیمان، ساختمان و حمل‌ونقل متمرکز کرده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین تنها هلدینگ از شستا است که زنجیره کاملی از فعالیت‌ها را داراست.

جمارانیان با اشاره به اینکه ایران به لحاظ رتبه‌های بین‌المللی، هفتمین تولید‌کننده سیمان در دنیا است و سیمان تامین چهاردهمین رتبه را در میان شرکت‌های تولید‌کننده بین‌المللی در اختیار دارد، تصریح کرد: در سال ۹۸ در مقایسه در بخش سیمان با ۱۲۶ درصد رشد سود همراه بوده‌ایم که همین امر نشان از فعالیت رو به رشد شرکت‌های تابعه سیمانی متعلق به هلدینگ دارد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سیمان تامین یادآور شد: در همین راستا شرکت سیمان آبیک که تنها شرکت سیمانی غیربورسی در بخش سیمانی هلدینگ سیمان تامین است، سال گذشته نه تنها اقدام به پوشش زیان خود کرد بلکه به معادل یکصد میلیارد تومان سود انباشته نیز دست یافت.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مالی و کنترل هزینه‌ها سبب شد شرکت سیمان آبیک به این موفقیت دست یابد و از زیان‌دهی خارج شود. جمارانیان همچنین خبر داد که سیمان آبیک برای ورود به بورس در حال آماده‌سازی است و به زودی امیدنامه خود را به بورس ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با اشاره به این مطلب که شرکت در تلاش است فعالیت زیرمجموعه‌ها به درستی صورت پذیرد، افزود: تلاش کردیم تا سود‌های معوقه‌ای را که از سال ۹۲ باقی مانده بود تسویه کنیم و اکنون به شستا بدهی نداشته و از زیرمجموعه‌های شرکت سیمان تامین نیز مطالبه‌ای نداریم.

جمارانیان یادآور شد: از دو بخش مهم برای امسال انتظار سودآوری داریم؛ نخست فروش واحدهای تکمیل‌شده به فروش نرفته که در بخش ساختمانی هلدینگ به آنها پرداخته‌شده و دیگری سود شناسایی شده حاصل از فروش محصولات کارخانه جدید سیمانی که در عراق احداث کردیم.

وی بر این باور است که سود حاصل از ساختمان‌های تکمیل شده در سال ۹۸، با سناریوی مشخص در سال ۹۹ به فروش می‌رسد و رقم آن نیز برای سود امسال شناسایی خواهد شد.

 
منبع: دنیای اقتصاد
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها