۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید ۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ناصرالدین گرامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از صدور و تمدید ۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تعداد ۶۷ مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از این تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال، ۱۷ مورد مربوط به بخش صنعتی، ۲۴ مرتبط با بخش خدماتی و ۲۶ فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

گرامی ادامه داد: با بیان اینکه در این مدت  ۳۱۱ فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم تمدید شده، افزود: از این تعداد ۴۷ فقره مجوز در حوزه صنعت، ۱۲۰ مجوز مرتبط با بخش خدمات و ۱۴۴ فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی می‌باشد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری موتور محرکه اصلی رشد اقتصادی است که در نهایت بسترساز توسعه کشور خواهد بود و متناسب با رشد مصرف و نیاز جاری و آینده بازار‌ها شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم بیان کرد: طی ماه‌های گذشته با شیوع ویروس کرونا، همانند سایر نقاط کشور شاهدکاهش میزان صدور و تمدید مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم. 

گرامی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار و استفاده مطلوب از فرصت‌های موجود مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین‌المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.

وی گفت: این منطقه آزاد به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک و دسترسی آسان به بازارهای منطقه‌ای و آبراهه‌های بین‌المللی می‌تواند الگوی اقتصادی مناسب برای فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی‌ و جذب سرمایه گذار در فعالیت‌های مولد کشور به شمار رود.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم ابراز داشت: برنامه‌های جدید و هدفمندی  در راستای تکریم و جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پیش‌بینی گردیده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در این منطقه با انگیزه‌های بیشتر و جذابتری فراهم آید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها