راهکارهای های تاب آوری شرکت های معدنی و صنایع وابسته در دوران بحران کرونا

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ماین گپ ۱ با حضور سید رضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و کیوان جعفری طهرانی؛ تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن به صورت زنده در صفحه اینستاگرام “معدن بوم”برگزار شد.

راهکارهای های تاب آوری شرکت های معدنی و صنایع وابسته در دوران بحران کرونا
در این گفتگو عظیمی ضمن اشاره به بها دادن شرکت ها و سازمان ها به شرایط جسمی و سلامت کارکنان در زمان بحران کرونا گفت: در فعالیت های موجود در شرکت ها، واحدهای پشتیبانی، اداری، اجرایی در خط مقدم تولید مواردی هستند که مبنای تصمیم گیری برای زمانبندی و حضور پرسنل در محل کار لحاظ شوند.

وی افزود: بسیاری از شرکت های تولیدی برای مقابله با بحران درآمدزایی به سمت تولید ماسک و محلول ضدعفونی کننده رفته اند و بسیاری از شرکت های معدن و صنایع معدنی نیز در کنار تولید اصلی خود، این فعالیت ها را حمایت می کنند.
عظیمی مهم ترین سیاست های قابل انجام در دوران کرونا را اطلاع رسانی، افزایش آگاهی و حفاظت فردی به کارکنان و پرسنل دانست و افزود: با کاهش ترس از پدیده کرونا در میان کارکنان باید رعایت مسائل بهداشتی نیز افزایش یابد.
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اظهار داشت: نرم‌افزارهای اتوماسیون و استارت آپ ها به خوبی رشد کرده اند و می توان از آن ها برای مدیریت و انجام دورکاری پرسنل استفاده کرد و در نظر گرفتن بیمه بیکاری برای حفظ کارکنان موجود در دوران رکود با شرط تبیین موقت بودن دوره و برگشت به کار پی از بحران، جایگزینی فعالیت ها برای ایجاد درآمد جایگزین با هدف حفظ کارکنان در نقطه سربه سری شرکت ها از دیگر اقدامات خواهد بود.
وی یادآور شد: در زمان بحران کرونا در شرکت های معدن و صنایع معدنی، بهترین زمان برای انجام تعمیر و نگهداری دستگاه ها و ماشین آلات است، همچنین انجام اکتشافات تکمیلی و آموزشهای تکمیلی آنلاین نیز گزینه مناسبی در دوران کروناست.
در ادامه جعفری طهرانی گفت: کشورهای مختلف از منابع مالی بالای خود جهت مقابله با این ویروس استفاده می کنند اما ایران تحریم است و حتی اگر صادرات نیز داشته باشیم چون سایر کشورها از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا با مسئله شیوع شدید بیماری مواجه اند، امکان صادرات ما محدود خواهد بود.
وی ادامه داد: مقاصد صادراتی ایران به شدت از این ویروس کرونا متأثر شده اند و اروپا در سه ماهه اول سال آینده میلادی ۲۰۲۱ نیز درگیر این وضعیت خواهد بود.
این تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در ادامه افزود: اگر سیاست ما تعطیلی معادن و کارخانه ها و فعالیت های بزرگ اقتصادی باشد، قطعا در دوران پساکرونا شرایط سختی خواهیم داشت، ما در دوران کرونا با بحران تولید مواد معدنی در داخل کشور و افزایش حمل زمینی مواجه هستیم و بحران اصلی کرونا، کاهش تقاضا در جهان است.
وی با اشاره به استارت آپ ها گفت: باید دنبال طراحی استارت آپ دو زبانه ای باشیم تا با دریافت درخواست خریداران بصورت آنلاین  و ارسال آن به دست تولیدکنندگان اصلی، محصول با قیمت معقول به فروش برسد.
جعفری طهرانی در خاتمه افزود: پیش بینی می شود اگر سیاست اقتصادی خوبی پیش بگیریم دوران پساکرونایی به اندازه ۶ ماه تا یک سال داشته باشیم وگرنه دوره پساکرونا ما بیش از پایان سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها