رئیس اتاق اصناف خبرداد:

اعلام فهرست مشاغل مجاز به فعالیت

یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری آسیب جدی دیدند، اصناف و بنگاه‌های خرده فروشی بودند. به طوریکه در یک ماه اسفند تمام اصناف و خرده فروشی ها امکان هیچ نوع فعالیتی نداشتند. حال که دولت اعلام کرده اصناف می‌توانند با اجرای پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، بسیار اهمیت دارد که اعلام شود کدام یک از صنوف و به چه شیوه‌ای امکان فعالیت دارند.

اعلام فهرست مشاغل مجاز به فعالیت

پس از اعلام دولت مبنی بر فعالیت اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از فعالان اقتصادی در انتظار اعلام اتحادیه‌ها اصناف هستند تا ببینند چه صنوفی با چه شرایطی اجازه فعالیت خواهند داشت. البته این لیست پس از تصمیم‌گیری نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود.

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از صدا و سیما، سعید ممبینی در نشست کارگروه تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی واحد‌های صنفی و تعیین اولویت بازگشایی رسته‌های صنفی که صبح امروز با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور و اماکن نیروی انتظامی در اتاق اصناف ایران برگزار شد، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد پیشنهاد اسامی اصناف مجاز به فعالیت از ابتدای هفته آینده از سوی اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مسئول به این ستاد افزود: این فهرست حداکثر تا فردا به ستاد اعلام می‌شود. قرار است وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی انجام دهد تا بر اساس آن، فهرست شروع فعالیت مشاغل مختلف را اعلام کنیم. در جلسه امروز با تمرکز بر حفظ اشتغال در واحد‌های صنفی مقرر شد وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی را انجام دهد تا فهرست مشاغل مجاز به بازگشایی و شروع اشتغال مشاغل را اعلام کنیم.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، مشاغلی که پیشتر فعالیت آن‌ها ممنوع اعلام شده بود، همچنان ممنوع هستند تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

ممبینی با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریت تعیین گروه‌های صنفی را برعهده کمیته‌ای در اتاق اصناف گذاشته است توضیح داد: این وظیفه به کمیته‌ متشکل از صنوف عضو اتاق اصناف واگذار شده و مقرر است این مشاغل در استان‌ها از ۲۳ فروردین و در شهر تهران از ۳۰ فروردین فعالیت خود را با تصمیم و اعلام نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز کنند.

او تصریح کرد: این کارگروه فعالیت خود را از ۱۵ فروردین آغاز کرده و مشاغل را با توجه به حساسیت‌های بهداشتی و با توجه به جنبه‌های فعالیت گروه‌های صنفی مختلف و از جمله میزان اشتغال‌زایی بررسی شده و با یک مدل کاملا علمی، بررسی‌های لازم انجام شده است.

ممبینی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شد که از ۲۳ فروردین برخی مشاغل فعالیت خود را در استان‌ها آغاز کنند، گفت: بنا داریم تا اعلام نظر نهایی وزارت بهداشت، مشاغل ممنوع شده فعلا بازگشایی نشوند و بر این اساس مشاغلی که اجازه فعالیت نداشتند، همچنان فعالیت آن‌ها ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا فهرستی را مشخص کرده و بر اساس آن مشاغلی که تامین نیاز‌های روزمره مردم را بر عهده دارند از جمله میوه فروشی‌ها و فروشندگان خوار و بار باز هستند و مشاغلی که با نظر کارشناسان وزارت بهداشت، بیشتر زمینه ساز انتشار ویروس هستند نیز باید همچنان تا رفع فراگیری این ویروس بسته بمانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها