اتمام ساخت اولین شناور ایرانی

ساخت اولین سفر دریایی بارج 5000 تنی که در ایران ساخت شده با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی و توسط متخصصان پایان یافت.

اتمام ساخت اولین شناور ایرانی

اتمام ساخت شناور آروشا 

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی این بارج که متعلق به شرکت آرتین بنادر اروند بوده بدست توانمند متخصصان داخلی و در مدت 17 ماه ساخته شد. بارج آروشا پس از بارگیری محموله شمش آهن از بندر شهید رجایی به بندر مسقط عمان رسید.

آقای موسوی معاون اجرایی شرکت آرتین بنادر اروند با اشاره به اتمام ساخت این شناور گفت: این بارج 5000 تنی دارای 74 متر طول،4/21 متر عرض و ارتفاع 5 متر و با هزینه اولیه بالغ بر 65 میلیارد ریال در مجتمع کشتی سازی بندرعباس ساخته شده است.

ساخت شناور با تسهیلات 43میلیاردی

به گزارش مستقل آنلاین موسوی همچنین گفت: مبلغی حدود 43 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه صنایع دریایی و با عاملیت بانک توسعه و تعاون برای ساخت این شناور دریافت شد.

 وی همچنین خاطر نشان شد: پرداخت تسهیلات این چنینی کمک بزرگی است در صنعت دریایی که بخش عمده ای از دغدغه های مالی پروژه ساخت شناور را پوشش می دهد.

موسوی با اظهار اینکه ساخت شناور  را با دریافت تسهیلات 43میلیارد ریالی به اتمام رساندیم افزود: شرکت آرتین بنادر اروند برای ساخت یک فروند بارج ده هزارتنی با استفاده از توان داخلی نیز اقدام کرده، که با همکاری صمیمانه و جدی دستگاههای مربوطه می توان استارت کار آن را در سال جاری تمام کرد.

لازم به ذکر است صندوق توسعه صنایع دریایی آمادگی کامل خود را برای حمایت از ساخت بارج ده هزار تنی اعلام نموده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها