عسکری زاده مشاور ارشد مدیر عامل گل گهر:

دو دلیل اصلی پیشران تحول در بخش معدن، فرصتی برای "استارت آپ‌ها"

شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی، مدل‌های کسب و کار ارایه کنند

حامد عسکری زاده مشاور ارشد مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: بخش معدن، دارای پیشران‌های کلیدی تحول آفرینی بوده و این فرصتی است تا شرکت‌های استارت آپ و دانش بنیان بعنوان تحول آفرینان صنعت در این حوزه بیش از پیش فعال باشند.

دو دلیل اصلی پیشران تحول در بخش معدن، فرصتی برای "استارت آپ‌ها"

گل گهر1

مشاور ارشد اجرایی گل گهر شامگاه شنبه در نشست "بررسی چالش ها و فرصت های فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ در حوزه صنعت و معدن" که در محل کتابخانه ملی با حضور غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، ابتدا با طرح این سوال که آیا در حال حاضر شرکت های معدنی و صنایع معدنی ظرفیت پذیرش استارت آپ ها را دارند، تصریح کرد: دو دلیل عمده وجود دارد که نشان می دهد بخش معدن، دارای پیشران های کلیدی تحول جهت ایجاد فرصت های مناسب برای استارت آپ هاست که از رشد درآمد شرکت های معدنی طی سال های اخیر می توان بعنوان نخستین پیشران نام برد.

وی ادامه داد: رشد 23درصدی درآمد شرکت های معدنی در دنیا طی سال‌های 2017 و 2018 و درآمد 600 میلیارد دلاری این حوزه، زمینه را برای ایجاد تحول در همه کشورهای معدنی مهیا کرده است.
عسکری زاده گفت: دلیل دوم، چالش های بخش معدن است که برای رفع این چالش ها می توان از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و استارت آپی استفاده نمود.
وی اظهار داشت: در پنج سال گذشته در دنیا تعداد 200 شرکت استارت آپی ایجاد شده اند و به حل چالش های حال حاضر این صنعت پرداخته اند.
عسکری زاده با اشاره به اینکه مدیریت گل گهر بر ایجاد تحول تکنولوژیک در شرکت تاکید دارد، گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ذخایر سطحی کشور اکتشاف شده و در حال بهره برداری می باشد و اکتشاف ذخایر عمقی و استخراج عمیق پیچیدگی هایی برای دست اندرکاران صنعت ایجاد نموده که حل این مسائل فرصتی است برای شرکت های دانش بنیان که با تمرکز در بخش معدن توسعه یابند.
گل گهر
عسکری زاده با تاکید بر پارادایم نوآوری باز در شرکت های بزرگ معدنی خواستار این شد شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، با همکاری شتاب دهنده ها مدل های مناسب کسب و کار برای توسعه شبکه نوآوری در بخش معدن را ارایه کنند.
وی افزود: شرکت های بزرگ دغدغه های بسیاری در امور جاری و تولیدی و توسعه ای دارند بنابراین استفاده از نگاه خلاقانه و فناورانه ی استارتاپ ها با مدل کسب و کار مشخص، می تواند بعنوان راهکاری برای رفع چالش های شرکت ها مطرح باشد.
عسکری زاده خاطر نشان کرد: شرکت های بزرگ قادرند به توسعه زیست بوم نوآوری کمک کنند.
شایان ذکر است حمایت از ایده های نوآورانه و ایجاد زمینه برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، پیشتر نیز از سوی جمشید ملارحمان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مطرح شده و جزو سیاست هایی است که از سوی این مدیریت ارشد پیگیری می شود.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها