خرید ملک در کشورهای همسایه در سایه تب بالای اخذ اقامت

خرید ملک در کشورهای همسایه که چند سالی است تب بالای آن در کشور مشاهده می‌شود، باعث خروج سرمایه از کشور و در نهایت کاهش تولید ملی و افزایش رکود و تورم خواهد شد.

خرید ملک در کشورهای همسایه در سایه تب بالای اخذ اقامت

مستقل آنلاین سرویس اقتصادی: طی چند سال گذشته شاهد افزایش تب خرید در کشورهای همسایه به بهانه‌های مختلفی مانند مهاجرت، اقامت یا حتی گردش بودیم. اتفاقی که خود منجر به از دست دادن مال بسیاری از هموطنان شد و مشکلات اقتصادی بسیاری را به برخی از آنها تحویل کرد.
وجود تبلیغات گسترده و همچنین تب بالای فخرگرایی عاملی برای افزایش میزان خرید ملک توسط ایرانیان در کشورهای همسایه است، چرا که امروزه متاسفانه برخی از این تبلیغات را در روزنامه‌های رسمی کشور، بیلبوردها یا حتی شبکه‌های ماهواره‌ای مشاهده می‌کنیم. در مقابل متاسفانه عده کمتری به پرس‌وجو یا اطمینان از صحت این نوع معاملات می‌پردازند.


اقامت از طریق خرید ملک منتفی است

در حال حاضر بسیاری از هموطنان تنها به دلیل اخذ اقامت کشورهای همسایه اقدام به خرید ملک می‌کنند اتفاقی که تا امروز باعث از دست دادن مال یا سرگردانی بسیاری از افراد شده است، چرا که طبق بررسی‌های صورت گرفته برخی افراد حتی از این طریق نیز نتوانستند در کشوری مانند گرجستان موفق به اخذ اقامت شوند. بارها مسئولان این کشور اقدام برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک را منتفی اعلام کرده‌اند، اما هنوز هم برخی از افراد به این کار مبادرت می‌ورزند که این خود جای بسی تامل دارد.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته متاسفانه بسیاری از این کلاهبرداری‌ها به واسطه خرید ملک در کشورهای همسایه، توسط افراد ایرانی انجام می‌شود، که این خود گویای اعتماد بالا و بی‌چون و چرای مردم کشور است.

خروج ارز از کشور به بهانه خرید ملک

یکی دیگر از پیامدهای منفی افزایش میزان خرید ملک در کشورهای دیگر را می‌توان خروج ارز عنوان کرد، چرا که در حال حاضر این مهم خود می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد نوسانات ارزی داشته باشد. از این رو کارشناسان معتقدتند که این خروج ارز از کشور نه تنها برای فرد سود آور نخواهد بود، بلکه می‌تواند باعث از دست دادن منابع مالی و همچنین خروج ارز در شرایط نامناسب اقتصادی کشور نیز شود.
از سوی دیگر به خاطر نشان کرد با توجه به اینکه در حال حاضر هر مسافر تنها پنج هزار دلار می‌تواند از کشور خارج کند بنابراین این احتمال وجود دارد که برای خرید ملک در کشورهای همسایه اقدام به خروج طلا نیز کند که این مهم می‌تواند بر بازار طلا تاثیرات منفی گسترده‌ای را بر جای بگذارد. به گونه‌ای که بنا به گفته یکی از مسئولان صنف طلافروشان این مهم طی ماه‌های گذشته تاثیر و افزایش قیمت طلا یا ایجاد نوسان در قیمت داشته است.
گفتنی است که خرید ملک در کشورهای همسایه که چند سالی است تب بالای آن در کشور مشاهده می‌شود، باعث خروج سرمایه از کشور و در نهایت کاهش تولید ملی و افزایش رکود و تورم خواهد شد. هرچند باید به این نکته نیز اشاره داشت که بیشتر این نوع خرید ملک در کشورهای همسایه تنها یک کلاهبرداری است. بنابراین انتظار می‌رود افرادی که قصد خرید ملک در کشورهای دیگر را دارند قبل از انجام این کار تحقیقات لازم را انجام دهند چراکه در غیر این صورت به یقین مال خود را نیز از دست خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها