بالای یک هزار در روز سقط عمدی در کشور انجام می شود!

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در 26 کشور کلا سقط ممنوع است همچنین در ایران مطالعات سقط جنین بعد از انقلاب زیاد نیست.

 بالای یک هزار در روز سقط عمدی در کشور انجام می شود!

سقط ناخواسته (میسکرییج) یا سقط خودبخودی مخاطرات جسمی و روحی چندانی ندارد همچنین سقط قانونی هم مدنظر ما نیست چراکه به دلایل پزشکی با تأیید پزشکی قانونی انجام می‌شود.

سقط عمدی به صورت غیرقانونی با خواست والدین اتفاق میافتد

سقط جنین تا 100 سال پیش قبیح بود. بعد از انقلاب جنسی کم کم آمار بالا رفت و حوالی دهه 60 و 70 جهش بالایی اتفاق افتاد.  البته همان زمان سقط در انگلستان قانونی شد. همچنین ظرف 1960 تا 1980 آمار سقط در آمریکا 3 هزار برابر شد.

سقط جنین عمدی به عنوان یکی از راهکارهای کنترل جمعیت سال 94 در نشست دوم صندوق جمعیت سازمان ملل است که در قاهره اتفاق افتاد.

علی رغم مخالف واتیکان و مسلمان ها و آمریکای لاتین برای اولین بار به رسمیت شناخته شد. وام های بلاعوض هم به اینها داده میشد از طرف بانک جهانی و آمریکا. در کشورهای مختلف سقط قانونی شد و آمار بالا رفت، قبح زدایی در رسانه ها هم در ادامه انجام شد.

آمارها:

از 99 میلیون 56 میلیون سقط عمدی در سال اتفاق میافتد. در کشورهای توسعه یافتی روند سقط کاهش داشته است که  از 37 درصد به 27 درصد رسید ولی در کشور های در حال توسعه ها این میزان بالا می رود.

سقط جنین عامل 80 هزار مرگ ومیر مادر در سال است. مرگ مادر یعنی از شروع بارداری تا یک ماهگی نوزاد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در 26 کشور کلا سقط ممنوع است. در ایران مطالعات سقط جنین بعد از انقلاب زیاد نیست.

آخوندی رئیس انجمن جنین شناسی سال گذشته 700 هزار تا سقط در ایران را تأیید کردند.

یعنی بین 300 تا 600 هزار سقط در سال داریم یعنی بالای 1000 تا در روز سقط عمدی در کشور انجام می شود! (سقط عمدی یعنی غیرقانونی!)

جنبش های مختلفی درکشور است از ماهی عید و دریاچه ارومیه و حیوانات و... ولی برای دفاع از این انسان های بالقوه و بعضا بالفعل جنبشی نداریم. در کشورهای مختلف کمپین هایی هست ولی ایران چنین چیزی وجود ندارد.

علل و زمینه های سقط عمدی موارد متعددی است. در مطالعات مهمترین علل موارد زیر است. رسیدن فرزندان به تعداد دلخواه و فرهنگ جامعه در خصوص تعداد فرزندان.

درس خوانده ها بیشتر سقط میکنند که تأسف آور است برخلاف کشورهای دیگر.-

سقط نامشروع زیر 10 درصد است. نامشروع بودن علت اصلی نیست در سقط جنین. در دنیا هم علت اصلی نیست. 73 درصد سقطهای دنیا در خانواده رخ میدهند. البته آمریکا اینطور نیست و 24 درصد فقط در خانواده است و بقیه خارج از چارچوب ازدواج است.

بستر زمینه ها بیشتر رسانه ای و اجتماعی است. طبق مطالعات بیشتر افرادی که سقط کردند خودشان را مذهبی میدانند ولی نمیدانند که زیر 4 ماه هم سقط کردن گناه است. در رسانه های مختلف چون مجازی با قبح شکنی روبرو هستیم. در صدا و سیما در بارداری ناخواسته به او حق میدهند. برای زیر 4 ماه انگار به همه حق انتخاب میدهند.

مطب های مامایی و قاچاق ها در فضای مجازی و فمینیست ها و...  همه و همه موافقند با سقط جنین و میگویند سلامت مادر.

عوارض

جسمی و پزشکی: بستری ها، عفونت، ناباروری، سرطان سینه (در حوزه سقط غیرعمدی این افزایش ریسک سرطان دیده نمیشه که جالبه)

عوارض روانی: در خودبخودی هم داریم که عددش هم بالاست، اما مدت بروز حداکثر شش ماه است. اما سقط عمدی طولانی تر رنج میبرند بین 2 تا 5 سال. آمار بستری ها روانپزشکی. نرخ خودکشی. اختلالات خلقی، اضطراب، احساس شرمساری، اختلالات خواب، رویای تکراری اضطراب زا، هجوم خاطرات و... . احتمالا مصرف مواد مخدر، سرد شدن روابط. فرزندان هم دچار احساسات مختلف چون ترس و اضطراب و... میشود.

پس ما با پدیده اجتماعی مواجهیم که هم موجب افزایش مرگ جنین میشود هم عوارضی در افراد مختلف جامعه داره. در حالی که فعالیت کافی رو برای سقط نمیبنیم. باید با تبلیغات سقط برخورد بشه توسط پلیس فتا. وزارت بهداشت هم باید بر فجاری نظارت کنن.

عدد کمی 46 درصد در مطب هاست و بقیه خانه ها. ناظرین قضایی برخور کنند.

رسانه ای و فرهنگی. داروی های قاچاقی هم در شرایط تحریم داره میاد و نقش قوه قضائیه چیست. اما چه باید کرد باید حرکت هایی از سوی فعالان اتفاق بیفتد.

جریان سازی اجتماعی با حس انسان دوستانه. (حق حیات) او میتواند انسان تاریخ ساز بشود باید یادآوری شود. این موجود مهم و اثرگذار در تاریخ بعد از خودش است.

حرمت سقط عمدی قبل حلول روح باید یادآوری شود. حرمت را به یاد مردم بیاورند. با توجه به منابر محرم و رمضان بگویند حرام است. آگاهی از عوارض هم تا حدی میتواند جلوی این را بگیرد. گفتمان حق زندگی جنین بجای حق انتخاب مادر.او فقط چند روزی مهمان مادر باشد نه اینکه جزئی از بدن مادر باشد. مطالبه عمومی هم قدم بزرگی است. کسی که میخواهد مرتکب سقط شود باید سرچ کند که چطور باید سقط کرد!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها