دانستنی های مهم که مادران دختردار باید بدانند

بدون شک رابطه مادر و دختر نسبت به مادر و پسر، بسیار نزدیکتر می باشد و به نحوی که نقاط عطف و رازهای متعددی دارند. این دانستنی های مهم شامل چه مواردی هستند؟

دانستنی های مهم که مادران دختردار باید بدانند

قبل از به دنیا آمدن فرزند، بسیاری از خانم ها، تنها مادر شدن را افزایش مسئولیت ها و... می دانند اما خانم ها با مادر شدن احساسات لذت بخشی را تجربه می کنند که هیچ گاه در زندگی در هیچ زمینه ای آن را تجربه نکرده اند.

دختر داشتن حس زیبایی است که تنها مادران دختر دار می توانند آن را درک کنند.

دختر یعنی لبخند در هجوم گریه ها، آرامش وقت بی قراری ها، عاشقانه ای هنگام غروب،دختر یعنی تفسیر جمله ی دوستت دارم.

اگر به تازگی می‌خواهید صاحب فرزند دختر شوید، این بخش  را مطالعه نمایید تا با چیزهایی که مامانهای دختر دار باید بدانند، آشنا شوید.

خرید را دوست دارند

دخترها مانند مادرانشان خرید کردن را دوست دارند و این کار را انجام می دهند. دختران در هر سنی به زمانی برای برقراری پیوند با مادر خود نیاز دارند و خرید فرصتی است که پیوند مادر و دختر را قوی نگه می دارد.

خرید لزوماً به معنای صرف پول نیست، حتی بیرون آمدن از خانه و صرف ناهار یا گردش در مغازه ها برای دیدن موارد جدید به آن ها روحیه می دهد. خرید به هر دختر بچه فرصتی می دهد تا خود را به شیوه های خلاقانه ابراز کند.

همانند مادر خود آرایش می کنند

همه مادران آرایش نمی کنند اما کسانی که این کار را انجام می دهند، دختر بچه های کوچک شان از آنها الگو می گیرند. در برخی مواقع دختران در سنین خردسالی محصولات آرایشی مادر یا خواهر خود را امتحان می کنند.

به عنوان والدین، مهم است که عصبانی نشوید چرا که دختران برای ابراز وجود خود را آرایش می کنند، نه اینکه باعث بهم ریختگی و عصبانیت شما شوند. دختران کوچک معمولاً سعی می کنند لباس های متنوع بپوشند و از آن لذت ببرند، در حالی که دختران بزرگتر اغلب سعی می کنند خود را زیباتر کنند.

لباسهای گوناگون می پوشند

در سنین جوانی، دختران شروع به مشاهده روند مد می کنند و از آنچه در تلویزیون و رسانه می بینند یا افرادی که در زندگی شان است الگو می گیرند. وقتی بفهمند مد چیست، آنها شروع به ترکیب لباس های روزانه خود می کنند.

اگر هرگز به دختران فرصتی برای ابراز وجود و کنترل زندگی آنها داده نشود، ممکن است در آینده به دنبال استقلال باشند از سوی دیگر، ضروری است که به او اجازه دهید تا لباس هایش را انتخاب کند و این مسئولیت را داشته باشد. به گفته کارشناسان، کودکان باید نقش کنترل و پاسخگویی را در سنین پایین تا حد امکان تجربه کنند.

رفتارهای متفاوتی ازخود نشان می دهند

کودکان به ویژه دختران کوچک می توانند موجودات کوچک بدخلقی باشند. بچه ها اغلب روش صحیح برقراری ارتباط را نمی دانند و به همین دلیل، آنها بداخلاقی یا گریه را انتخاب می کنند تا به ما بفهمانند خوشحال نیستند.

دختران کوچک هورمون هایی در بدن دارند که زمان بلوغ ترشح می شود.

این هورمون ها اغلب باعث تغییرات خلقی دختران کوچک شده و می تواند به عصبانیت، افسردگی تبدیل شود. آنها بسیار کوچک هستند و نمی دانند در بدنشان چه می گذرد و تنها راه رهایی از احساسات خود را ناامیدی و گریه می دانند.

زود رنج هستند

اکثر دختران به دلیل وجود میلیون ها هورمون که سبب تغییرات خلقی در بدن آنها می شود، زود رنج اند.

اگر دختر کوچک شما زودرنج است، به او بیاموزید که چگونه با هر رویدادی رفتار کند.

بهترین راه برای مقابله با ناراحتی این است که به آنها بگویید که همیشه در کنار آنها هستید حتی اگر با مشکل روبرو شوند زیرا اینگونه آنها مطمئن می شوند که شما یک فرد قوی برای رفع ناراحتی هایشان هستید.

دست به قیچی هستند

دختران کوچک شخصیت های مورد علاقه خود را در تلویزیون یا اعضای خانواده می بینند و ناگهان می خواهند موهایشان شبیه به آنها شود.آنها نمی دانند چگونه می خواهند با مدل موی متفاوت خود ارتباط برقرار کنند، بنابراین سعی می کنند موهای خود را به تنهایی تغییر دهند.

امکان دارد دختران کوچک سعی کنند با گرفتن قیچی به دست خود موهای خود را کوتاه کنند پس خیلی مراقب باشید.

عروسک های آنها خاص است

داشتن دوستان خیالی برای دختران کوچک تعجب آور نیست. دختران عروسک های زیادی خواهند داشت و اتاقهای آنها اغلب پر از عروسک هایی است که هر کدام از آنها نامی غیرمعمول دارند.

دادن یک عروسک به یک دختر بچه ممکن است ساده به نظر برسد اما آنها مانند نوزادان خود از آنها مراقبت می کنند.این یک واقعیت شناخته شده است که کودکان تمایل دارند مانند والدین خود رفتار کنند زیرا او شروع به یادگیری مسئولیت کرده و این مسئولیت را برای همیشه با خود حمل می کند.

شما اولین و بهترین دوست او هستید

هنگامی که نوزادتان به دنیا می آید، شما تنها فردی هستید که هر روز به او تکیه می کند تا زمانی که مهد کودک یا مدرسه را شروع کند به همین دلیل، ایجاد رابطه و دوستی با دختر کوچک تان بسیار مهم است.

برای ایجاد رابطه صمیمی با فرزندتان بازی های کوچک مورد علاقه کودک را انجام دهید، به موسیقی مورد علاقه او گوش دهید، برنامه و فیلم های مورد علاقه او را با هم ببینید. برای والدین خوب بودن از نظم و تربیت نترسید و کمی دوستی متعادل با کمی کنترل داشته باشید.

لباس های زیادی برای شستن دارند

دختران دوست دارند گاهی اوقات هر ثانیه مدام لباس خود را تغییر دهند شاید در کودکی چندان زیاد نباشد اما با بالا رفتن سن و تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و علاقه مندی ها، این اتفاق زیاد می افتد.

دوستان آنها دوستان شما هستند

دختران دوستان زیادی پیدا می کنند. از زمانی که آنها مدرسه را در مقطع ابتدایی شروع می کنند تا زمانی که از دبیرستان فارغ التحصیل شوند، دوستانی پیدا می کنند. ممکن است شما دوست نداشته باشید که دخترتان با برخی افرد دوست باشد اما ضروری است که به دختران خود اجازه دهید، تصمیم بگیرند، زیرا اگر بخواهیم در هر سنی برای آنها تصمیم بگیریم شورش می کنند. بچه ها برای یادگیری بیشتر باید اشتباه کنند و این امر در مورد انتخاب دوستانشان نیز صدق می کند.

رازهای زیادی دارند

زمانی که دختر شما به راهنمایی و دبیرستان می رود، اسرار زیادی پیدا می کند. دخترتان چیزی دارد که نمی خواهد بدانید و شاید این کار او برایتان ناراحت کننده باشد، اما در چنین مواقعی حفظ آرامش ضروری است.

آنها دوستانی دارند که این اسرار از آنجا سرچشمه گرفته است و نمی خواهند این راز را فاش کنند، زیرا می ترسند دوستانشان متوجه شوند و آنها را کنار بگذارند.

علایق آنها ممکن است عجیب باشد

وقتی دختران به نوجوانی می رسند، علایق آنها از اسباب بازی های کودکی به نوعی از موسیقی که تا به حال نشنیده اید تغییر می کند و یا در تمام ساعات شب با دوستانشان می خندند.اگر آنها احساس کنند به هر طریقی شیوه زندگی جدید آنها را قبول ندارید، ناراحتی آغاز می شود.

برای نوجوانان، علایق همیشه تغییر می کند بنابراین به عنوان والدین، باید اجازه دهید این تغییرات بیایند و بروند و در نهایت دوباره شروع به درک دختر خود کنید.

نوازش مادر را دوست دارند

از روزی که دختر تان به دنیا می آید شما با او رابطه ای ناگسستنی خواهید داشت. وقتی او آسیب می بیند، منبع اصلی آرامش او خواهید بود و وقتی می افتد، نوازش و بوسه های شما او را آرام می کند. در تمام مراحل زندگی تا زمانی که کنار او باشید، دخترتان همه چیز را پشت سر می گذارد پس همیشه باید همراه او باشید.

همیشه توجه شما را می خواهند

از لحظه ای که فرزند تان اولین کلمات خود را به زبان می آورد، میلیون ها بار کلمه مادر را می شنوید این چیز بدی نیست، اما ممکن است کمی تکراری شود.بچه ها تمام توجه شما را می خواهند و ذهنتان از تعداد دفعاتی که فرزندانتان به چیزی نیاز دارند، خسته می شود.

صرف نظر از غذا شما با عشق، کلمات خردمندانه، کمک یا صرف وقت محافظ آنها هستید و اگرچه مادر شدن کار سختی است اما ارزش آن را دارد و هرچه توجه بیشتری داشته باشید، با شروع سالهای نوجوانی پیوند بهتری ایجاد خواهید کرد.

فرصتی برای آزمون می خواهند

سخت است اجازه دهیم فرزندانمان اشتباه کنند، مخصوصاً اشتباهاتی که قبلا ما مرتکب شده ایم، تجربیات خود را با آنها در میان می گذاریم تا مانع انجام آنها توسط فرزندانمان شویم اما واقعیت این است که آنها بدون توجه به آنچه می گوییم آنچه را که می خواهند انجام می دهند پس بگذارید یاد بگیرند و اشتباه کنند و آسیب ببینند تا از این خطاها درس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها