راهکارهایی که باید برای حل مشکلات زناشویی بدانیم

تمام روابط در هر مرحله ای که باشند ممکن است با چالش های بزرگ و کوچکی رو به رو شوند با این حال حل شدن مشکلات زمانی امکان پذیر است که هر دو حاضر به حل کردن آن باشند و به دنبال مقصر نباشند.

راهکارهایی که باید برای حل مشکلات زناشویی بدانیم

زندگی مشترک هر زوجی می‌تواند با چالش رو به رو شود، اما زمانی رابطه آن‌ها به سلامت از این چالش عبور می‌کند که آنها بخواهند مشکل را حل کنند و عبور از این مراحل را نیز بلد باشند.

اگر در رابطه خود با یک چالش بزرگ مواجه شده اید این راهکار‌ها را فراموش نکنید.

۱. پذیرش

بـه افکار و احساسات خـود توجـه داشـته باشید و بـه یـاد داشته باشید که بیشتر وقت هـا، دلیـل رفتـار دیـگـران بـا شـمـا بـه سـبب آشفتگی‌های ذهنی آن هاست. نـه ناراحتـی خـود را پنهان کنیـد و نـه آن هـا را مقصـر و  گناهکار  بدانیـد.

آگاه باشید که ایـن ناراحتی هـا گـذرا هستند و نبایـد روی رفتار شما تاثیر بگذارند.

۲. تأمل و بررسی دقیق

تلاش کنیـد پیـام اصـلـی رفتار و گفتار دیگران را تشخیص دهیـد. اجـازه ندهید کـه  انـرژی منفـی آن هـا بـه شـما منتقـل شود و شرایط را مدیریت کنید.

۳. نوشتن

افکار خود را یادداشت و آن‌ها را ساماندهی کنید. یادداشت کردن  افکارتـان بـه شـمـا کـمـک می‌کنـد آن هـا را ساماندهی کنیـد و آنچـه بـاعـث ناراحتـی شما شده است را رها کنید.

۴. کنترل مجدد

مـواردی که می‌خواهید با شریک خود مطـرح کنید را کنتـرل و بازبینی کنید تا دیدتان بازتر شود.

۵. اقدام موثر

وقتـی آرام هستید، بـا ملایمـت بـا طـرف مقابـل تمـاس بگیرید و یا او را ببینیـد و بپرسید برای او چه کاری می‌توانیـد انجـام دهیـد و حتـی اگـر لازم باشـد حرف هایـش را فقط گوش کنیـد تـا حـرف دلش را برای شما بیان کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها