واکسن تقویتی آسترازنکا باعث افزایش آنتی‌بادی در برابر اومیکرون می‌شود

دوز تقویتی آسترازنکا باعث افزایش آنتی‌بادی در برابر سویه اومیکرون می‌شود.

واکسن تقویتی آسترازنکا باعث افزایش آنتی‌بادی در برابر اومیکرون می‌شود

به گزارش دویچه وله؛ بر اساس یک رشته پژوهش‌ها، دوز سوم و تقویتی واکسن آسترازنکا به نام "واکس‌زویرا" نشان داده است که در برابر سویه‌های تاکنون شناخته‌شده کرونا، از جمله سویه اومیکرون اثربخش است و باعث افزایش پادتن می‌شود.

 

سومین دوز تقویتی (بوستر) واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا موسوم به "واکس‌زویرا" (Vaxzevira)، بر پایه یک رشته از پژوهش‌ها، باعث افزایش آنتی‌بادی یا پادتن در بدن می‌شود و برای مقابله با سویه اومیکرون کرونا مؤثر بوده است.

 

 

آسترازنکا اعلام کرد که بر اساس تحقیقاتی که هم‌اکنون نیز در دانشگاه آکسفورد ادامه دارد، در صورتی که واکسن "واکس‌زویرا" به عنوان واکسن تقویتی تزریق شود، نه تنها در برابر سویه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتای ویروس کرونا مؤثر است، بلکه نشان داده که با افزایش آنتی‌بادی در بدن برای مقابله با سویه اومیکرون نیز ثمربخش بوده است.

با این‌که شهروندان بریتانیا با دو دوز آسترازنکا واکسینه شده‌اند، اما واکسن "واکس‌زویرا" برای دوز تقویتی مورد استفاده قرار نگرفته است.

 

کشورهای غربی ترجیح داده‌اند برای دوز سوم واکسیناسیون تقویتی از واکسن‌های پیام‌رسان (ARNm) مانند بایون‌تک/فایزر استفاده کنند. واکسن‌های ساخته‌شده بر پایه جایگزینی پروتئین مانند آسترازنکا بیشتر در چارچوب برنامه بین‌المللی "کوواکس" برای کشورهای فقیر ارسال می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها